Sortida cultural -La Mineria del Carbó al Berguedà

CCOO del Vallès Occidental i la Catalunya Central, reprenem el programa de sortides culturals, que es van veure aturades pels anys de pandèmia. Amb aquesta sortida es vol mostrar una realitat concreta de l’activitat productiva en el nostre territori des d’un besant que incorpori el paper dels treballadors/es en l’àmbit de la visita.

Per això comptarem amb la participació del company Jaume Espel Riera, que fou miner i sindicalista de CCOO en les mines del carbó fins al seu tancament l’any 1991. El Jaume ens donarà la visió del món miner des de la perspectiva dels treballadors i treballadores.

La visita permet conèixer la història de 150 anys d’explotació minera al Berguedà, els usos i les aplicacions del carbó i com era la vida a l’entorn de les mines a travès d’un passeig en un tren miner que porta a l’interior d’una galeria, un audiovisual i una visita on es poden veure un pis de miner, que fan reviure l’ambient d’aquest ofici.

Aquesta sortida s’insereix en el conjunt d’actes que el sindicat realitzarà en motiu dels 59 anys de la fundació de les Comissions Obreres de Catalunya, el 20 de novembre de 1964, organitzada per CCOO Vallès Occidental i la Catalunya Central amb la col·laboració de la Fundació Cipriano García, està prevista per un màxim de 60 persones que s’hauran d’inscriure prèviament i abonar la quota d’inscripció.

Enllaç inscripció sortida

Cartell Sortida

Data: diumenge, 26 de novembre

Itinerari:

Sortides de Barcelona, Sabadell i Manresa:

7.30 h Barcelona, Estació de França.

8.15 h Sabadell, Estació Renfe Centre.

9.15 h Manresa, Plaça Espanya.

10 h Parada per esmorzar al restaurant Font del Balç.

12 h Museu Mines de Cercs- Sant Corneli.

14 h Dinar al Restaurant Santa Bàrbara de San Corneli

17 h Tornada.

• Preu : 35 € Afiliats/45€ no afiliats

El preu Inclou: Transport en autocar , visita guiada a les Mines de Cercs i Dinar.

El dinar és menú tancat:

Entrants: Amanides, escalivada, fusta d’embotits i safata de pernil.

1ers: Paella mixta o Escudella amb carn d’olla.

2ons: Peus de porc amb salsa, o Vedella amb bolets, o Pollastre al forn, o Xai amb guarnició.

Postres i cafè.

Ampolla de cava (cada 4 persones).