La plantilla del Consell Comarcal del Baix Penedès es concentrarà avui, 19 de juny, per exigir retribucions justes

Els treballadors i treballadores del Consell Comarcal del Baix Penedès han manifestat que les seves retribucions salarials no són justes ni s’adeqüen a les percepcions d’altres administracions públiques amb tasques i funcions anàlogues. Així mateix, les seves categories professionals tampoc reflecteixen la realitat de les tasques desenvolupades, que sovint són superiors a les reconegudes oficialment. En vista del bloqueig en la millora de les condicions laborals, els treballadors i treballadores han acordat en assemblea, el de 19 de juny, a partir de les 17.30 h, convocar una concentració davant la seu del Consell Comarcal (plaça del Centre, 5, del Vendrell) per explicar les reivindicacions de la plantilla, coincidint amb la celebració del Consell d’Alcaldies del Baix Penedès a les 18 h.

Des del febrer del 2023, els treballadors i treballadores han estat negociant amb l’anterior equip de govern del Consell Comarcal una nova relació i valoració de llocs de treball (RLT i VLT). Amb l’assessorament de consultors de gestió pública i la representació del sindicat CCOO, es van aprovar les fitxes descriptives dels llocs de treball el març del 2023. Tot i això, la proposta econòmica presentada el maig del 2023 va ser considerada inacceptable pels treballadors i treballadores, els quals van proposar una valoració alternativa.

El 20 de desembre del 2023, el ple del Consell Comarcal va aprovar les fitxes descriptives dels llocs de treball, i el gener del 2024 es va reconèixer la necessitat de modificar la valoració econòmica dels convenis. El març del 2024 es va proposar una modificació de l’RLT i una planificació de promoció interna, amb la creació de noves places dotades pressupostàriament.

Davant la situació actual, els treballadors i treballadores demanen la constitució immediata d’una mesa general de negociació amb una nova proposta econòmica per part de la direcció del Consell Comarcal que garanteixi uns salaris adequats i dignes. També consideren que el Consell d’Alcaldies consideri la proposta econòmica en els pressupostos locals del 2025 per actualitzar els convenis que regulen els serveis prestats pel Consell Comarcal. Per últim, la plantilla reclama l’aprovació, en un pròxim ple comarcal, la promoció interna dels grups professionals acordats i els que es puguin acordar en la Mesa de Negociació.