Jaume Selva, sindicalista de CCOO de Tarragona, ha rebut la Medalla al treball President Macià

El sindicalista de CCOO de Tarragona, Jaume Selva, va rebre el 4 de juny la Medalla al treball President Macià, en una cerimònia al Palau de la Generalitat.

En Jaume Selva Royo va néixer a Lleida l’1/03/1944, fill de pare treballador de Renfe, acomiadat pel franquisme com a represalia per ser republicà. Va cursar els estudis obligatoris en centres públics de Lleida i Saragossa. Als 14 anys accedeix a l’escola de Formació Professional de RENFE. Als 18 anys, després de 4 cursos obté la titulació de Mecànic de Màquines de Tren. Llavors comença a treballar com oficial de manteniment de màquines de vapor a l’Estació de Móra La Nova. Posteriorment, als 21 anys accedeix a l’Escola de Factors de Circulació de Renfe a Barcelona, on després de dos cursos, obté la titulació de factor de circulació i comença a treballar de factor de circulació a l’Estació de l’Hospitalet de l’Infant. Més endavant es trasllada a treballar a Huelva Puerto com a factor. A Andalusia es presenta a les primeres eleccions sindicals de la democràcia pel sindicat USO i surt escollit delegat sindical. Al cap d’un temps, veient la deriva que pren la dirección d’USO per esdevenir el sindicat vinculat a UCD d’Adolfo Suàrez, ell i un grup més ampli  de delegats es dona de baixa d’USO i s’incorpora a CCOO. Llavors en Jaume Selva es nomenat membre del Secretariat de CCOO d’Andalusia, que encapçalava com a Secretari General Eduardo Saborido que fou jutjat en el famós procès 1001 contra CCOO, celebrat a Burgos.

L’any 1982 va ser traslladat a l’Estació d’Altafulla, com a factor. És escollit Secretari General de la Secció Sindical de Renfe de les comarques de Tarragona. Més endavant, gràcies al seu afany de superació, es presenta a les oposicions de Cap d’Estació. Una superades és nomenat Cap d’Estació de l’Estació de Salou.
Quan tanquen l’Estació, el traslladen al Comandament de Renfe de Tarragona com a Cap de Circulació fins la seva jubilació. Als anys 90 fou nomenat Secretari General del Sindicat Intercomarcal de Comunicació Transport de CCOO de Tarragona. Posteriorment passà a formar part de l’Executiva de la Unió Intercomarcal de CCOO de Tarragona, on ha col.laborat en les eleccions sindicals i com a mediador al Tribunal Laboral de Catalunya durant gairebé 30 anys, des del 13/09/1994.

Mentrestant, com a delegat de RENFE de CCOO, va ser escollit per formar part del Comité Intercentres a nivell estatal. Formant part d’aquest comité va ser un dels negociadors dels Convenis Col·lectius de Renfe durant més de 30 anys. Lluitant sempre per millorar les condicions laborals  i socials de la plantilla de RENFE i del conjunt de la classe treballadora.

En els darrers temps forma part de l’Executiva de la Federació de Pensionistes i Jubilats de Tarragona i assessora en materia de jubilació . Tot i que està a punt de fer 80 anys, encara col·labora de forma desinteressada en el seu sindicat de tota la vida!!!

Familiars i companys i companyes del sindicat, encapçalats per Joan Canela, en representació de CCOO de Tarragona, i Michela Albarello, secretària de Relacions Institucionals, Transparència i Digitalització de CCOO de Catalunya, van acompanyar a Jaume Selva a la cerimònia.

Francesc Macia