CCOO i UGT denunciem la manca de cobertura a totes les Oficines de Correus, Unitats de Repartiment, Centre de Tractament Postal i Àmbit Rural de la província de Tarragona.

CCOO i UGT denuncia la manca de cobertura de plantilles, de cara al període estival dels mesos de juliol, agost i setembre, amb una retallada històrica a la província de Tarragona, reduint les plantilles al 50% o inferior i situant la plantilla al límit.

Des de la direcció de Correus, Àrea Nord-est (Catalunya) no s’estan duent a terme les cobertures necessàries de la plantilla a la província de Tarragona. De la mateixa manera, no s’estan cobrint les necessitats de la plantilla, com ara: la cobertura de permisos, llicències, incapacitats temporals (baixes per malaltia).

Les dues organitzacions sindicals afirmem que després dels dos processos electorals que la plantilla ha dut a terme gairebé sense cobertura, ha derivat que la situació actual de la plantilla és molt crítica, ja que estan al límit de les seves possibilitats.

Aquesta “política de retallades” que s’està duent a terme des de la direcció de Correus, implica per una banda sobrecàrregues de treball que té una repercussió directa en els empleats i les empleades de Correus. D’altra banda, però, té una repercussió directa en la pèrdua de la qualitat del Servei Públic de Correus en els ciutadans i les ciutadanes.

CCOO i UGT estimen que les plantilles estan com a mitjana al 50% o inferior als diferents àmbits, és a dir, Xarxa d’Oficines, Unitats de Repartiment, Centre de Tractament i Àmbit Rural de la província de Tarragona. Aquesta situació està ocasionant sobrecàrregues de treball inassumibles, i obliga a una distribució del treball impossible de complir segons marca la pròpia llei, sense poder assegurar el repartiment els cinc dies de la setmana com mana el Servei Postal Universal (SPU) a què té dret la ciutadania a tot el territori.

Les dues organitzacions sindicals han expressat per escrit el seu rebuig a les retallades a la província de Tarragona i han exigit que es reverteixi la situació amb una contractació real, que cobreixi veritablement les necessitats i aposti per una empresa que doni qualitat al servei i compleixi amb l’obligació legal de prestar el Servei Postal Universal.

Exemples d’unitats amb manca de cobertura:

Tarragona, Reus, Torredembara, Roda de Barà, Calafell, Hospitalet de l’Infant, Constantí, Deltebre, Valls, etc.