CCOO de Catalunya exigeix la retirada immediata del tancament de quiròfans i llits dels diferents hospitals de Catalunya

La Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya reclama al Departament de Salut i al Govern de la Generalitat de Catalunya que facin marxa enrere en la decisió d’aplicar retallades a diferents hospitals i serveis d’atenció primària del nostre país.

Després de l’anunci ahir de noves retallades a la Vall d’Hebron, l’hospital més gran de Catalunya, que suposen el tancament de 272 llits i el 90 % de l’activitat quirúrgica programada durant els mesos d’estiu, des de CCOO volem manifestar la nostra total disconformitat amb aquesta mesura, i també amb la resta de retallades que s’han anunciat a d’altres hospitals i serveis d’atenció primària de Barcelona.

Des de CCOO considerem que la ciutadania i el personal que treballa a la sanitat no es poden veure afectats per la manca d’aprovació dels pressupostos del 2024. Recordem que la salut és un bé essencial i caldria demanar els crèdits necessaris per mantenir una assistència sanitària òptima.

Per acabar, volem remarcar també que les llistes d’espera del nostre país són molt llargues, i més després que s’hagin vist incrementades amb la pandèmia de la COVID-19.

Per tot plegat, exigim la retirada immediata de totes aquestes mesures!