V Jornades Miquel Lluch a l’envelliment de la societat

El 23 i 24 de maig la Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO de Catalunya va celebrar  a Santa Susanna (El Maresme) les V Jornades Miquel Lluch. Les jornades, van tractar sobre els reptes de l’envelliment a la societat. Una societat que es fa gran, i que a Catalunya ja representa un 20% de la població. Els majors de 65 anys suposaran gairebé el 27% de la població l’any 2040.

A les jornades es va parlar de discriminació, barreres tecnològiques, exclusió social, desigualtats socials i de gènere, que són fenòmens que preocupen i afecten les persones grans. També es va presentar una ponència sobre els serveis a la gent gran en zones rurals. Ponències que publicarem més endavant.

Una seixentena de delegats i delegades van participar en aquestes jornades, que va obrir  l’alcalde de Santa Susanna Joan Campoller i Montsant amb una salutació. A continuación van intervenir  Juan Jiménez secretari general de la Unió Intercomarcal del Vallés Oriental, Maresme i Osona de CCOO de Catalunya.

També va participar en el  debat de la ponència “Reflexions de l’estratègia d’envelliment i vida longeva”,  Francesc Patricio, Responsable de l’oficina de Gent Gran del Departament de Drets Social de la Generalitat de Catalunya

La clausura de la V Jornada va fer-la Juan Sepúlveda, Secretario General de la Federación Estatal de Pensionistas y Jubilados de CCOO .

El Secretari General de la Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO de Catalunya, Jaume Gabarró , convalescent d’una intervenció , va enviar també una salutació al plenari .

Adjuntem una fotogaleria de les jornades .