La Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO de Catalunya dedicarà les V Jornades Miquel Lluch a l’envelliment de la societat

Demà, 23 de maig, la Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO de Catalunya celebrarà a Santa Susanna (el Maresme) les V Jornades Miquel Lluch. Les jornades, que començaran a les 17.45 h i continuaran l’endemà a les 9 h, tractaran sobre els reptes de l’envelliment a la societat. Una societat que es fa gran, i que a Catalunya ja representa un 20 % de la població. Els més grans de 65 anys suposaran gairebé el 27 % de la població l’any 2040.

A les jornades es parlarà de discriminació, barreres tecnològiques, exclusió social, desigualtats socials i de gènere, que són fenòmens que preocupen i afecten les persones grans. També hi haurà un espai per parlar dels serveis a la gent gran a zones rurals.

S’espera l’assistència de seixanta delegats i delegades a aquestes jornades, que s’obriran amb una salutació de l’alcalde de Santa Susanna, Joan Campoller i Montsant, i del secretari general de la Unió Intercomarcal del Vallès Oriental, Maresme i Osona de CCOO de Catalunya, Juan Jiménez . Hi intervindran també  Francesc Patricio, responsable de l’Oficina de la Gent Gran del Departament de Drets Social de la Generalitat de Catalunya, i Juan Sepúlveda, secretari general de la Federació Estatal de Pensionistes i Jubilats de CCOO.