Propostes de CCOO de Catalunya davant les eleccions municipals 2023

CCOO de Catalunya ha elaborat el document “Propostes de CCOO de Catalunya davant les eleccions municipals 2023”, amb deu blocs de propostes que, des de la mirada i les competències locals però sense perdre la perspectiva nacional i global, aborden els principals reptes de la nostra societat al segle XXI:

@ccoocatalunya

🗳️Arriben les eleccions municipals a Catalunya, i hi tenim molt a dir! Aquí teniu les nostres propostes. 🗳️ #eleccionsmunicipals2023 #CCOO

♬ Interview music – TimTaj
  1. Dret efectiu a l’habitatge: assequible, sostenible i saludable.
  2. Sistema integral de serveis socials i atenció a les persones.
  3. Drets de ciutadania: educació, sanitat i accessibilitat inclusiva.
  4. Davant de l’emergència climàtica: pobles i ciutats sostenibles.
  5. Estalvi d’aigua i gestió de residus per a una economia circular.
  6. Una economia al servei de les persones.
  7. Promoure el treball digne i la igualtat d’oportunitats.
  8. Ciutats i pobles feministes.
  9. Dret a l’emancipació del jovent.
  10. Dret a la cultura i a gaudir dels temps socials.

El 28-M interpel·la el sindicalisme de classe i nacional de la mateixa manera que ho fan tots els processos electorals. Aquest procés electoral a
Catalunya conforma l’estructura territorial de les administracions locals, que, al seu torn, configura el futur de la concertació social i de la interlocució institucional. Els ajuntaments, les diputacions i els consells comarcals són instruments per a la construcció de propostes concertades que han d’aprofitar els instruments de caràcter nacional que ja tenim. És el cas de la Llei de concertació territorial del SOC, per definir les polítiques actives d’ocupació i el Pacte nacional per a la indústria, que ha d’orientar les inversions industrials per desplegar a tot el territori un canvi de model productiu que incorpori els objectius de digitalització, la lluita contra el canvi climàtic, la feminització de la indústria i la transició justa per no deixar ningú enrere.

Feu clic per veure:

Infografia Propostes Eleccions Municipals 2023