Campanya solidària amb la classe treballadora palestina: col·labora amb una cistella solidària

Els més de set mesos d’atacs indiscriminats contra la Franja de Gaza per part d’Israel signifiquen, a més de mort i destrucció, setmanes i setmanes de desocupació per a la majoria de la mà d’obra palestina tant a Gaza com a Cisjordània. Els treballadors i les treballadores palestins i les seves famílies han estat desplaçats diverses vegades i han perdut les seves llars i pertinences així com els seus llocs i eines de treball (incloses les terres i el bestiar per a tots aquells que treballen a l’agricultura).

Fa set mesos que sobreviuen contra vent i marea, sense indemnitzacions ni subsidis, ja que no hi ha cap sistema de seguretat social ni prestacions per desocupació. Molt pocs van arribar a obtenir les seves indemnitzacions per fi de servei per als seus períodes d’ocupació, fins i tot abans del 7 d’octubre del 2023. Molts no es poden permetre ni tan sols els aliments més bàsics quan n’hi ha.

Per aquest motiu, la Secretaria Confederal d’Internacional, Cooperació i Migracions juntament amb la Fundació Pau i Solidaritat de Catalunya, que actualment manté en vigor un projecte de cooperació amb l’organització Democracy Workers’ Right Center (DWRC), hem decidit posar en marxa aquesta campanya per ajudar amb cistelles solidàries d’aliments els nostres companys i companyes palestins.

Les organitzacions que hi ha al terreny treballen amb una àmplia xarxa d’activistes de la societat civil, sindicalistes i organitzacions de base associats a les diferents zones, els quals col·laboraran amb la logística, ja que compten amb històrics llaços de relació amb sindicats associats de diverses zones de la Franja de Gaza i de diversos sectors. A més, disposen del suport d’altres coalicions de la societat civil, entre d’altres, la coalició “Mi derecho”, que treballa amb centres de dones, cooperatives, associacions comunitàries i sindicats per defensar el treball decent i els drets econòmics de les dones. Atès que la situació és volàtil i sempre està evolucionant, aniran adaptant els seus plans a les condicions sobre el terreny i buscaran la manera de fer arribar aquestes cistelles solidàries a les diferents regions i ciutats de Gaza, sempre en contacte amb organismes de l’ONU i d’altres actors humanitaris a Gaza.

A la infografia que us enviem adjunta es pot veure els valors que serveixen per proporcionar cistelles d’aliments frescos i productes secs per família en el seu cost estimat (també variable) que ens han facilitat perquè cadascú pugui fer les donacions que consideri oportunes. La nostra Fundació Pau i Solidaritat de CCOO de Catalunya canalitzarà després tota l’ajuda rebuda cap a Palestina per distribuir-la.

Es tracta de necessitats urgents i bàsiques, per la qual cosa us demanem que contribuïu a fer la màxima difusió i donació possible. Us agraïm per endavant tota l’ajuda que pugueu prestar, la difusió d’aquests cartells i el seguiment que pugueu proporcionar a aquesta nova acció solidària que promovem des de CCOO per donar suport a la classe treballadora palestina.