Lorena González Baena és la nova coordinadora de CCOO a l’Hospitalet de Llobregat

González Baena pren el relleu de Liliana Reyes, que passa a ser secretària de Noves Realitats, Territori i Migracions del sindicat.

Nascuda a Esplugues de Llobregat al 1984 i veïna de l’Hospitalet, Lorena González Baena va alternar els seus estudis universitaris amb treballs del sector serveis, a Inditex. Posteriorment, l’any 2010, va començar a treballar en el sector de la discapacitat a la empresa Grupo Sifu. Allà es va despertar el seu esperit activista, en veure les irregularitats laborals a les quals se sotmetia el personal de la companyia. L’any 2016 es va presentar com a candidata a les primeres eleccions sindicals de Grupo Sifu, com a candidata amagada i única dona en totes les candidatures. L’any 2018 hi va crear la Secció Sindical de CCOO, on va exercir-hi de secretària d’Organització. És també secretària del comité d’empresa, delegada de prevenció i representant sindical d’igualtat. En aquest últim àmbit va aconseguir negociar i signar a l’any 2023 el primer pla d’igualtat de l’empresa.

Entre d’altres, ha participat en diferents lluites a l’Hospitalet, en l’àmbit del feminisme, la millora dels drets laborals de les persones treballadores, i per la construcció de l’Escola Paco Candel.