La plantilla de l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT) inicia mobilitzacions per assolir millores laborals i salarials

Els sindicats ja hem presentat un conflicte

Comissions Obreres, primer sindicat a les administracions públiques, ha convocat juntament amb SIAT, UGT, CSIF i CIG la plantilla de l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT) a una concentració el proper 22 de maig a Barcelona, a les 10.30 h, davant de la Delegació Especial de l’AEAT de Catalunya (pl. Dr. Letamendi, 13-23), per instar la direcció de l’organisme perquè negociï millores laborals i salarials.

Les organitzacions convocants, que es van reunir el passat dimarts 16 d’abril amb la direcció de l’AEAT després del conflicte presentat, estenen les mobilitzacions a tot Espanya donat que continua el bloqueig per reactivar l’acord per a la carrera professional, pendent de desenvolupament des de l’any 2007 , així com la negociació d’un nou conveni col·lectiu (l’actual fa un any i mig que està denunciat).

Estem en conflicte per exigir justícia salarial a l’AEAT. En els darrers 6 anys, la direcció de l’AEAT s’ha dedicat a congelar la negociació col·lectiva per pujar discrecionalment les retribucions dels qui més cobren. L’any 2023, l’AEAT comptava amb 1.265 persones treballadores del grup A1, que cobren els complements específics més alts de tota l’Administració general de l’Estat.

La plantilla de l’Agència Tributària també reclama el desenvolupament del teletreball i la negociació del servei d’atenció telefònic, anunciat per la ministra María Jesús Montero, i que no ha volgut negociar les condicions laborals d’aquest servei en jornada de matí. Considerem, a més, que s’ha de revisar la productivitat, el repartiment de la qual prima el col·lectiu d’inspectors i inspectores i discrimina la resta de la plantilla.

Finalment, reclamem la millora de les condicions laborals per al col·lectiu de vigilància duanera, reforçant els mitjans materials i humans i catalogant aquesta destinació com a professió de risc, una necessitat que s’ha posat en evidència després dels tràgics esdeveniments a Cadis. Si des de l’Agència Tributària no s’atenen les nostres reivindicacions, ens veurem obligats a no descartar la vaga en plena campanya de la Renda.