La mobilització de CCOO aconsegueix millorar les condicions salarials a CEAR (Comisión Española de Ayuda al Refugiado)

Després que el mes de desembre passat la direcció de CEAR prengués la decisió unilateral d’apujar el sou a les categories més altes de la seva plantilla fins a un 29 %, amb caràcter retroactiu des de gener del 2023, i oferís a canvi una pujada molt insuficient a la resta de la plantilla, CCOO ha estat fent una crida a la mobilització i reclamant per redreçar la situació amb aquesta entitat, que es finança amb fons públics gairebé íntegrament. Finalment s’ha arribat a un acord, que reverteix, en part, la situació creada per l’empresa per la seva decisió unilateral.

L’acord, que ha estat refrendat per la majoria de les persones treballadores, recull els següents increments:

• Nivell salarial 1: 4 %

• Nivell salarial 2 i 3: 4,5 %

• Nivell salarial 4 i 5: 8 %

Aquests increments son d’aplicació des de l’1 de gener del 2024. Cal recordar que l’empresa pretenia no fer cap increment a aquests nivells salarials

Tot i que aquest acord millora les condicions salarials, CCOO continua reclamant a l’empresa mesures que, des d’una lògica de justícia social i equitat, tendeixin a reduir la bretxa salarial.