PROJECTE PROMOVENT L’EMPODERAMENT I L’ORGANITZACIÓ DELS TREBALLADORS I TREBALLADORES JOVES AMB EL SUPORT DE L’AJUNTAMENT DE BARCELONA

En aquest final d’any volem fer un recull de les activitats que hem dut a terme a la ciutat de Barcelona gràcies a la nostra col·laboració amb l’Ajuntament de Barcelona i la participació de les afiliades i afiliats joves del sindicat en el marc del projecte “Promovent l’empoderament dels treballadors i treballadores joves”.

En primer lloc, hem pogut publicar un article a la revista Lluita obrera en l’edició 249 que s’ha difós amb més de 10.000 exemplars. “Emancipació, missió impossible?” escrit per Mar Calpena i que abasta les dificultats de les persones joves per emancipar-nos, el podeu llegir a les pàgines 25 a 30.

També hem pogut editar les guies Que és Acció Jove: una introducció al món del treball i No tinc papers, quins drets laborals tinc? dos elements claus per oferir als joves informació sobre drets laborals bàsics i informació amb relació als drets laborals que tenen a veure amb la
migració, les guies s’han repartit en els més de 20 centres on vam impartir tallers de drets laborals a la ciutat.

El dia 2 de desembre vam organitzar la Festa de la Joventut Treballadora, una jornada festiva i reivindicativa gratuïta i oberta als joves de la ciutat a l’Espai Ca la Panarra de les Corts i que va servir per visualitzar la lluita del jovent per l’emancipació i la importància del sindicalisme juvenil com a eina garantia de drets. Va comptar amb la participació d’artistes emergents com Bossonaya, Menol Cotize i DJ Sushi.

Per últim, vam produir 3 vídeos per visualitzar la lluita de les treballadores joves. El primer entorn la lluita feminista i les reivindicacions socials i laborals de les dones treballadores joves. Un segon d’informació sobre els drets de les treballadores joves migrants a Catalunya i l’últim sobre l’experiència de quatre joves que formen part de comitès d’empresa i són delegades de CCOO , expliquen el seu procés d’organització sindical i com aquest ha afectat sobre les seves vides.

Photo 2024 05 23 13 42 21
Photo 2024 05 23 17 49 28