Javier Pacheco intervé al Saló de l’Ocupació sobre la situació del jovent

CCOO participa al Saló de l’Ocupació de Barcelona els dies 4 i 5 d’octubre, el qual aportarà eines essencials per a l’ocupació de qualitat

El secretari general de CCOO de Catalunya participarà aquesta tarda a l’edició 2023 del Saló de l’Ocupació de Barcelona, que és una de les activitats més importants del Pla d’acció bianual 2022_2023 de l’Acord de Barcelona per a l’ocupació de qualitat 2021-2030, del qual CCOO és un dels agents principals.

A l’edició del saló d’enguany, des de CCOO hi hem treballat des del marc del diàleg social, i hi hem participat de manera efectiva des de la fase inicial de definició i disseny del saló fins a la seva realització. La nostra proposta, de posar els esforços en el jovent, està desenvolupada a tots els espais d’aquest esdeveniment.

Els assistents podran trobar-nos a l’espai Orienta’t, amb un lloc per orientar i assessorar la gent jove en matèria sindical, que portarà el nom d’Espai Sindical Jove. Al mateix espai, Acció Jove de CCOO de Catalunya participa en tres debats: 1)”Soc estudiant en pràctiques: quins drets tinc?”; 2) “Què és un sindicat i com puc formar-ne part?”, i 3) “Què puc fer per defensar els meus drets? Introducció a drets laborals”.

La Fundació Paco Puerto, amb la seva experiència i coneixement en formació en carreres professionals i per a l’ocupació, realitzarà  el dia 5 d’octubre, dos tallers: 1)”La teva experiència i els teus coneixements es valoren. Projecta el teu futur” i 2)”Adaptem les formacions d’oficis tradicionals als nous temps”.

El Centre d’Informació per a Treballadors Estrangers (CITE), per la seva banda, farà una aportació fonamental en termes de drets, especialment per a persones sense papers, amb la ponència ““Drets laborals de les persones sense papers.”

Avui hi haurà també la participació de Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya, al debat que tindrà lloc a les 17.30 h a la Sala 2 Congrés, i que porta per títol “Joves: ocupació de qualitat i salaris dignes”.