CCOO valora positivament el preacord assolit a Bershka Logística

CCOO d’Indústria valora positivament el preacord assolit ahir, 13 de juny, amb la direcció de Bershka Logística, ja que incorpora millores econòmiques, organitzatives i socials que donen resposta a les reivindicacions dels treballadors i treballadores. La plantilla de Bershka Logística ha ratificat el preacord amb una àmplia majoria, amb un 88,86 % de vots a favor. Un acord que arriba després de diversos mesos de negociacions i de la mobilització dels treballadors i treballadores, que es van plantar davant l’estancament de la negociació. Amb la consecució d’aquest preacord, s’ha desconvocat el calendari de mobilitzacions previst.

En matèria salarial es consoliden les pagues d’IPC percebudes el 2022 i 2023 (465,62 €) més un increment directe del 16,43 % en els tres anys de vigència de l’acord, la qual cosa suposa, en conjunt, un augment de salari de 4.946,53 € durant la vigència de l’acord. Pel que fa al salari variable, es passen 579 € a salari fix, s’elimina l’actual plus de presència, que penalitzava les baixes per incapacitat temporal, i es canvia per un de variable repartit en dos plusos: un plus d’assistència i un plus ràtio, que estarà vinculat als objectius productius i del qual es garanteix el cobrament del 80 % mitjançant una clàusula.

S’incorpora una paga anual vinculada als anys d’antiguitat a l’empresa, que pot anar des d’un mínim de 400 € l’any a partir dels 5 anys de vinculació fins a un màxim de 1.000 € l’any quan s’assoleixin els 20 anys de vinculació. També s’incrementa el plus de nocturnitat de la manera següent: 530 €/mes per al 2024, 545 €/mes per al 2025 i 560 €/mes per al 2026.

En matèria social, es milloren les ajudes equiparant-les als imports que tenen en altres centres logístics del Grup Inditex. Per a les persones majors de 55 anys, s’inclouen millores específiques, com un augment de la reducció d’hores (des de les 56 hores fins a les 152 quan arribin als 67 anys). D’altra banda, es concedeix un dia d’assumptes propis vinculat als objectius de producció.

També s’augmenta la reducció de jornada per cura d’un menor fins als 15 anys, mitjançant un contracte parcial a partir dels 12 anys i es concedeixen canvis de torn permanent entre companys. Les hores per acompanyament de familiars s’incrementen a 25 hores/any i en cas de familiars amb discapacitat fins a 45 h/any.

Un altre aspecte destacat és que s’incrementen les sessions de fisioterapeuta a 10 anys, amb el 75 % del cost a càrrec de l’empresa, i s’incrementa també el préstec a 4.000 €, a pagar en 36 mensualitats.