El CITE de CCOO de Catalunya signa un acord de col·laboració amb la Cooperativa Top Manta per lluitar contra la irregularitat administrativa de les persones estrangeres

El passat divendres, la Cooperativa Popular de Vendedores Ambulantes i el Centre d’Informació per a Treballadors Estrangers (CITE) de CCOO de Catalunya van signar un conveni de col·laboració amb l’objectiu de promoure l’accés i el manteniment de la regularitat administrativa de les persones treballadores estrangeres.

El CITE és una associació que compta amb el suport d’administracions públiques de tots els nivells, i que des de fa més de 38 anys treballa assessorant de manera gratuïta les persones estrangeres i treballant per la seva inserció social i laboral.

La Cooperativa Top Manta  (CTM) és una cooperativa de treball associat sense ànim de lucre i és el projecte comercial dels manters de Barcelona,  i propietària de la marca de roba Top Manta. És una entitat de l’economia social de l’àmbit tèxtil i neix com a resposta a la manca d’oportunitats de treball digne per a les persones immigrades sense autorització administrativa a Catalunya. És un projecte d’autoocupació que es fa servir per regularitzar la situació migratòria del col·lectiu de venedors ambulants.

Ambdues entitats han treballat conjuntament des de l’any 2022 i comparteixen l’objectiu de garantir l’accés i el manteniment de la regularitat administrativa de les persones treballadores estrangeres.

El conveni preveu l’assessorament individualitzat en matèria d’estrangeria, especialment pel que fa a la regularització administrativa de les persones vinculades amb la CTM. Això inclourà la tramitació dels expedients del Programa Treball i Formació, línia ACOL, del SOC, a què pugui optar CTM. També es donarà suport en la tramitació de les possibles anotacions policials o, si és el cas, antecedents penals, que dificultin el procés de regularització administrativa. Al mateix temps, es realitzaran xerrades informatives i sessions de grup per a persones vinculades a CTM sobre temes vinculats amb la legislació d’estrangeria, especialment en el cas de canvis normatius, per garantir-ne un bon coneixement.

L’acord també preveu l’accés de les persones vinculades a la CTM a l’oferta formativa d’acollida del CITE, especialment pel que fa a drets laborals de les persones sense autorització administrativa, amb una especial incidència en el paper de les organitzacions sindicals i la importància de l’organització de les persones treballadores en el si de les organitzacions sindicals.

Des de CTM es promourà la participació de les persones vinculades a l’entitat en aquelles activitats (actes, formació, manifestacions, etc.) que organitzi o en què participi el CITE, vinculades a l’objecte del Conveni. Al mateix temps, la CTM i el CITE podran promoure conjuntament projectes d’economia social.