El cartell i les normes del 13è Congrés de CCOO

El cartell del 13è Congrés de CCOO destaca per la seva innovació visual, i se situa com una imatge d’avantguarda que segueix els criteris estètics vigents. Com en els primers cartells dels congressos de la CONC, s’utilitzen siluetes de persones per subratllar que el sindicat està format per individus i que el més important són les persones que s’organitzen. Aquesta decisió posa èmfasi en la humanització del sindicat, fent-lo més proper i rellevant per als treballadors i treballadores.

Un dels elements centrals del cartell és el número 13, destacat de manera prominent per simbolitzar el tretzè congrés del sindicat, rebutjant altres tipus de simbologies sobre aquest número. Per a CCOO, l’anàlisi i l’activitat racional prevalen sobre la irracionalitat.

Un altre element simbòlic important és la figura d’una dona pujant les escales, que representa l’avanç del sindicat i la seva mirada cap al futur. Aquest símbol transmet un missatge d’empoderament i de progrés continu. A més, aquesta dona està acompanyada per una altra figura que la segueix, insinuant una llarga filera de persones que veuen en el sindicat la principal eina de progrés social per a la classe treballadora.

Pel que fa a la paleta de colors, el vermell del nostre logotip predomina com a color identificatiu de CCOO, associat a la lluita i la solidaritat obrera. A més, es destaquen els colors verd i lila, que representen el fil verd (relacionat amb temes ecològics i de sostenibilitat) i el fil violeta (vinculat amb la lluita per la igualtat de gènere). Aquests colors afegeixen capes de significat, subratllant les diverses àrees d’acció del sindicat, als quals s’afegeix el color blau, que històricament ha representat l’obrerisme.

El lema del congrés: “En volem més! + sindicat + drets + democràcia,” reforça les demandes del sindicat per una major presència i influència sindical, més drets per als treballadors i treballadores i una democràcia més robusta. Aquest eslògan destaca les prioritats clau del sindicat en la seva lluita contínua per millorar les condicions laborals i socials.

El cartell del 13è Congrés de CCOO busca no només captar l’atenció visual, sinó també transmetre missatges clars de progrés i inclusió. L’ús de siluetes de persones ajuda a humanitzar la imatge del sindicat. Aquest enfocament innovador i inclusiu és crucial per al creixement i la rellevància continuada de CCOO en un context socioeconòmic en canvi constant, mostrant que el sindicat està compromès i treballa per un futur millor, més just i equitatiu.

Al mateix Consell hem aprovat les normes congressuals que han de regir el procés de conferències i congressos fins al 13è Congrés de la CONC. Aquestes normes, conjuntament amb els nostres Estatuts, garanteixen la participació de l’afiliació en tot el procés, fent d’aquest un exercici de democràcia participativa de primer nivell. Cal recordar que a CCOO, a diferència d’altres forces sindicals, els processos congressuals són inclusius i participatius.