Donacions per UNRWA, l’Àgencia Humanitària de la ONU a Palestina

Des de la Fundació Pau i Solidaritat, estem en contacte amb UNRWA Espanya per canalitzar ajuts, donacions, etc., que considereu necessaris cap a aquesta agència. Es tracta de l’única Agència Humanitària de les Nacions Unides el treball de la qual està 100 % destinat a donar suport a les persones refugiades de Palestina, una comunitat de gairebé 6 milions de persones que viuen acollides a Gaza, Cisjordània, Síria, el Líban i Jordània. Des de fa més de set dècades, s’encarreguen de garantir el seu l’accés a l’educació, la sanitat, l’ajuda humanitària i els serveis socials. UNRWA és la principal missió d’Agència d’Ajuda Humanitària a Gaza. Fa 75 anys que té una missió permanent a la Franja de Gaza, per la qual cosa, des de l’escalada de violència el 7 d’octubre passat, més de 13.000 treballadors humanitaris estan assistint a la població civil que es troba refugiada a les seves instal·lacions fugint dels atacs aeris o perquè han destruït la seva llar. En aquests moments hi ha 400.000 persones.

Des d’UNRWA estan assistint amb alimentació, equipaments higiènics, roba d’abric, matalassos, mantes, aigua… A més, els seus centres de salut estan oberts com a refugi i també estan atenent els casos més greus de persones ferides. A Gaza estan desbordats, però estan fent tot el possible per seguir endavant. Ja han perdut companys i, no obstant això, manté el seu mandat i compromís amb la població refugiada de Palestina. Els atacs amb míssils a Gaza continuen dia i nit, sense perdonar ningú ni res, ni tan sols les instal·lacions de la UNRWA, que estan protegides pel dret internacional. Cap lloc de Gaza és avui segur. Com que l’accés humanitari continua denegat, els recursos vitals s’estan esgotant… Gaza es queda, fins i tot, sense bosses per a cadàvers. Els refugis d’UNRWA continuen allotjant famílies desplaçades que es van veure obligades a fugir, però les instal·lacions de l’agència estan molt per sobre de la capacitat total. Fins ahir, UNRWA acull 400.000 persones desplaçades als seus refugis a les regions mitjana i meridional de la Franja de Gaza. Avui en seran més.

L’aigua potable continua sent una de les necessitats més essencials dels civils a Gaza. El subministrament d’aigua és a punt d’esgotar-se mentre les condicions sanitàries s’estan tornant ràpidament inhumanes. És probable que ben aviat Gaza s’enfronti a un problema greu de salut pública. El personal d’UNRWA es manté ferm a la feina per protegir els refugiats palestins necessitats. Gestionen, per exemple, vuit clíniques de salut, però els medicaments només seran suficients per a les properes setmanes.

Des d’UNRWA ens fan arribar una crida urgent per aconseguir DONACIONS. Ens expliquen que una donació ara mateix és més important que mai. L’enllaç de donacions és el següent: www.ayudagaza.com.