Diagnòstic sociopolític de l’actualitat al Consell Nacional

CCOO de Catalunya hem realitzat el darrer Consell de l’any, principal òrgan de direcció entre congressos, amb l’objectiu de dur a terme el diagnòstic i l’estratègia per als pròxims mesos. Entre altres temes, s’ha analitzat la situació al Parlament de Catalunya i les possibilitats d’investidura, on hem tornat a refermar la nostra posició reclamant de manera activa la necessitat de comptar amb un govern progressista que impulsi una forta agenda social i econòmica que vetlli pels interessos de la majoria, la classe treballadora. Aquest govern hauria d’assegurar el desenvolupament del Pla nacional per la indústria o el Compromís nacional per un turisme responsable, així com impulsar la necessitat urgent de comptar amb un pla per a l’impuls de les energies renovables, a més de continuar amb la implementació de mesures per a una gestió hídrica eficient.

Així mateix, s’ha abordat la tendència cap a la normalitat política al país, atès el retorn de diverses figures polítiques com Marta Rovira, la situació de diferents partits nacionals a causa del resultat de les darreres eleccions al Parlament i com això pot afectar o no la consecució d’un nou govern per a Catalunya.

També hem analitzat els resultats de les darreres eleccions europees, al Regne Unit i a França, valorant la frenada a les forces d’ultradreta en diversos països, la possibilitat de conformació de governs progressistes i la urgent necessitat de desenvolupar polítiques que millorin la vida de la gent com a millor antídot contra la reacció i la divisió. Pel que fa a les eleccions europees, cal valorar negativament l’augment de les posicions d’ultradreta, i atenent a les conformacions dels diferents grups polítics, es detecta una posició reaccionària liderada per Meloni que sembla acceptada per una majoria del Parlament, com si una força d’aquestes característiques fos acceptable.

A banda de la situació de la negociació per a la reducció de jornada, que analitzem en un altre article, l’informe del secretari general, Javier Pacheco, també ha situat la reivindicació per fer efectiu el dret a l’habitatge al nostre país, així com la millora dels processos de contractació pública que actualment precaritzen els llocs de treball derivats. Finalment, s’ha fet menció de la mobilització per les treballadores de les 6 de la suïssa, una situació nefasta per a les afectades que requereix una resposta sindical unitària urgent.

El Consell s’ha iniciat amb un emotiu minut de silenci en record de la sindicalista terrassenca Teresa Gispert, recentment desapareguda.