Dictamen 10/2024, sobre el Projecte de decret de modificació del Decret 60/2014, de 29 d’abril, del Consell Català de l’Empresa

El dictamen va ser aprovat pel ple del CTESC, el 21 de maig de 2024.

El projecte de decret té per objecte modificar parcialment el cos normatiu del Decret 60/2014, de 29 d’abril, del Consell Català de l’Empresa per tal de:

• Millorar la representativitat del Consell, incorporant en el ple persones de tots els àmbits de l’administració de la Generalitat de Catalunya que tenen relació amb la definició i l’execució de la política industrial, del sistema universitari i dels centres tecnològics i d’associacions l’activitat de les quals té relació directa amb les funcions del CCE.
  • Adequar la composició de la Comissió Executiva Permanent de l’esmentat Consell, així com la majoria de vots per l’adopció d’acords en el seu si, amb l’objectiu d’incrementar la pluralitat del Consell, que passa de tenir fins a 38 persones membres a tenir-ne fins a 44.

Les modificacions volen aconseguir:

• Implicar tots els àmbits de l’administració de la Generalitat de Catalunya que tenen relació amb la definició i l’execució de la política industrial. En aquest sentit, es fa necessari introduir en la composició una persona a proposta del departament competent en matèria de formació professional i una persona a proposta del departament competent en matèria de feminismes.
  • Incrementar en una persona més les membres representants dels col·legis professionals dels àmbits tecnològic i econòmic, per garantir que els tres col·legis professionals d’aquests àmbits tenen representació.
  • Incloure la representació del sistema universitari i dels centres tecnològics i de recerca en la composició del Consell amb 5 persones.
  • Organitzar la representació de les institucions i les associacions l’activitat de les quals te relació directa amb la innovació, el desenvolupament empresarial i que vertebren la política de reestructuració de l’activitat econòmica.
  • Eliminar la representació del Pacte Més Indústria, full de ruta impulsat l’any 2013 per deu organitzacions amb propostes per promoure la indústria catalana i que el Govern va assumir; ara superat per d’altres programes de política industrial com el Pacte nacional per a la indústria.