CCOO i CGT es concentren a ACRA

El conveni del Servei d’Atenció Domiciliària no avança per l’actitud passiva de les patronals, que, de moment, proposen increments de salaris del 0,5 %, conveni per a 7 anys, contractes amb jornades inferiors a 20 hores a la setmana, increment de la durada del període de prova, contractes fixos discontinus a temps parcial i revisió del règim de sancions i retallades en drets sindicals. Davant aquesta situació, CCOO i CGT convoquen una concentració demà, 17 d’octubre, des de les 9.30 h fins a les 13 h, davant la seu de la patronal ACRA (c/ Calàbria, 236 – metro Entença).

Des del març del 2023, CCOO, UGT i CGT hem negociat amb les patronals del sector el VI Conveni d’empreses d’atenció domiciliària de Catalunya (SAD). El passat 20 de setembre, davant la desconvocatòria per part de la patronal de la reunió de la taula negociadora, prevista per a aquest mateix dia, els tres sindicats ens vam reunir per valorar la situació del procés de negociació i vam arribar a l’acord reflectit en l’acta d’aquest dia, en el qual es va decidir, textualment: “Convocar una concentració de delegades per al dia 17 d’octubre. Per fer-ho, cada sindicat celebrarà les assemblees i/o reunions amb les seves delegades i afiliades, a fi de promoure aquesta concentració.”

Els tres sindicats signants de l’acta vam entendre que, des del començament de les negociacions la patronal havia pres una actitud dilatòria en el procés de negociació del conveni col·lectiu del SAD, reflectida sobretot en els fets succeïts el 12 de juliol (quan la patronal va lliurar la seva proposta en la mateixa reunió, quan hauria d’haver-la lliurat dies abans, i així va continuar el 20 de setembre, anul·lant unilateralment la reunió).

Davant aquesta situació, CCOO, UGT i CGT vam acordar reprendre la negociació amb les patronals en la reunió del dia 17 d’octubre, centrant-nos en els temes prioritaris per a nosaltres, les nostres línies vermelles, en concret, els punts ja lliurats a la patronal el 10 de maig, en què ja es recollia la postura dels tres sindicats sobre la vigència dels tres anys, l’eliminació de la bossa d’hores, la jornada setmanal de 35 hores, l’increment de salaris amb garantia mínima de l’IPC i situacions d’IT al 100 %, sens perjudici de revisar els altres punts del conveni, una vegada s’acordessin.

Avui dia, CCOO i CGT hem de lamentar la injustificada decisió d’UGT de desvincular-se de la convocatòria de concentració, amb la qual cosa incompleix l’acord de sindicats aconseguit el dia 20 de setembre.

Els sindicats CCOO i CGT, sent com som responsables amb el nostre deure de representació, respectem l’acord adoptat per tots tres sindicats i donem suport a les reivindicacions de les persones treballadores del sector, per la qual cosa vam mantenirla convocatòria de concentració el dia 17 d’octubre des de les 9.30 h fins a les 13 h, davant la seu de la patronal ACRA amb l’objectiu de fer arribar a les patronals la nostra crispació per l’actitud passiva de la patronal, a la qual se suma ara la d’UGT, davant la necessitat de resoldre els problemes d’un sector tan poc valorat, feminitzat, precaritzat i pràcticament invisible davant la societat.