CCOO exigeix més seguretat a l’Hospital Josep Trueta i a la resta de centres sanitaris

Des de CCOO volem condemnar els incidents ocorreguts al servei d’urgències de l’Hospital de Girona Dr. Josep Trueta la nit de Sant Joan, d’una violència i agressivitat sense precedents.

Els fets van ocórrer després de produir-se dos morts per arma de foc en un barri de Girona. A partir d’aquí, el nivell de violència i agressivitat van escalar fins al punt que, en arribar a les portes d’urgències de l’hospital, la situació que es va viure va ser dantesca: agressions físiques i verbals, i fins i tot amenaces de mort cap al personal i cap als ferits que eren atesos en aquell moment.

Si bé és cert que des del centre van començar a derivar els pacients que anaven arribant a l’hospital més proper, el personal que hi treballava en aquell moment va patir una angoixa, una por i una incertesa extremes, tot i l’elevat dispositiu policial que hi va intervenir.

A banda d’aquest fet extrem, des de CCOO ja estem denunciant l’agressivitat “in crescendo” de la societat, que s’aguditza en les visites a centres sanitaris. I és per això que demanem reforçar la seguretat tant a hospitals com a centre d’atenció primària. Des de CCOO del Trueta hem demanat un comitè de seguretat i salut extraordinari per tal de tractar i analitzar tots aquests fets, així com també una junta de personal, juntament amb la resta de forces sindicals.