CCOO denuncia que l’Ajuntament de Reus vol aprovar al ple d’avui 21 de juny un pla d’igualtat incomplet

La representació de CCOO de l’Ajuntament de Reus vol expressar la seva preocupació per la situació actual en relació amb el Pla d’igualtat i el protocol contra l’assetjament per motius laborals, de gènere i de sexe de l’ajuntament. Des del comitè i junta de personal, s’ha posat de manifest que no es pot donar conformitat al Pla d’igualtat presentat, ja que el protocol contra l’assetjament no ha estat actualitzat.
També, el passat dia 7 de juny es va celebrar la Mesa General de Negociació i, per unanimitat, la representació sindical va votar en contra de l’aprovació del Pla d’igualtat 2024-2028. El motiu, com s’expressa més amunt, és la no inclusió del protocol actualitzat contra l’assetjament per motius laborals, de gènere i de sexe, que es considera que té la mateixa importància o més que el Pla d’igualtat.

Aquesta situació és especialment greu tenint en compte que, durant els darrers temps, han sorgit diversos casos de denúncies oficials d’assetjament dins de l’empresa, així com nombroses queixes no oficials, que s’han hagut de gestionar amb uns protocols d’assetjament del tot obsolets, que fa més cinc anys que estan pendents d’actualitzar malgrat la reivindicació reiterada de la representació sindical.

Arran de tot això, gran part del personal se sent descoratjat i desprotegit. Aquestes incidències posen de manifest la necessitat urgent d’actualitzar i millorar el protocol contra l’assetjament per garantir un entorn laboral segur i respectuós per a tots els treballadors i treballadores.

En darrer terme, la representació de CCOO de l’Ajuntament de Reus fa una crida a l’ajuntament perquè prengui mesures immediates per actualitzar el protocol contra l’assetjament, responent així a les necessitats reals del personal i assegurant que es disposa de les eines adequades per prevenir, acompanyar i gestionar de manera eficient situacions d’assetjament laboral. No podem oblidar que la manca d’eficiència en aquests casos repercuteix en baixes de malaltia laboral amagades sota la catifa de malaltia comuna.

Per part de la representació sindical es va oferir a l’ajuntament l’elaboració immediata, intensiva i consensuada d’aquest protocol, amb un compromís planificat d’assoliment i aprovació per al mes de juliol, oferiment que no va obtenir cap resposta dels responsables municipals.

CCOO no cessarà fins a aconseguir garantir un ambient de treball segur i lliure d’abusos per a una plena igualtat i respecte en el lloc de treball.