CCOO DE CATALUNYA TRANSPARENTEN ELS COMPTES DAVANT LA SINDICATURA DE COMPTES DE CATALUNYA

Als comptes presentats, CCOO de Catalunya mostra que de cada 10 euros que ingressa, 8  provenen de les quotes dels seus afiliats i afiliades, i només 0,88 són relatius a subvencions no finalistes.

CCOO ha presentat davant la Sindicatura de Comptes de Catalunya el seu balanç econòmic del 2023, sent de nou l’únic agent social que recorre a aquest organisme per certificar el compromís per la transparència de la seva gestió.

El balanç presentat posa de manifest una altra vegada la nul·la dependència de les subvencions rebudes per al desenvolupament de la seva activitat sindical. Tanmateix, també posa de manifest la manca de finançament cap a la negociació col·lectiva, que és suportada pràcticament sota l’aixopluc de les quotes que paguen els afiliats i afiliades al sindicat, mentre que, a la contra, l’activitat que dona com a fruit els convenis col·lectius afecta el total de la població assalariada.

Per altra banda, tornem a valorar la necessitat d’una política activa de transparència, ja que només d’aquesta forma es pot protegir la mateixa activitat així com l’honorabilitat dels milers de sindicalistes que executen la seva tasca a la nostra organització.

Per últim, tornem a reclamar a les administracions públiques i al conjunt de forces polítiques la necessitat d’impulsar mesures legislatives que obliguin, especialment a les entitats que desenvolupen mandats constitucionals, a transparència.

Dsc00206
Instancia Juliol Sindicatura Comptes 2024 1