CCOO de Catalunya es mobilitzarà demà de nou a CEAR (Comisión Española de Ayuda al Refugiado) davant la falta d’acord a la Mesa Negociadora sobre pujada salarial pactada

La plantilla de CEAR es concentrarà a la porta dels centres de treball demà, 5 de juny, per protestar per la falta d’acord a la Mesa de Pujada Salarial acordada al SIMA el passat 8 de març després de la decisió de la direcció d’aplicar pujades salarials arbitràries a les categories més altes mentre la resta de la plantilla perd poder adquisitiu.

El mes de desembre passat, la direcció de CEAR va prendre la decisió unilateral d’apujar el sou a les categories més altes de la seva plantilla fins a un 29 % amb caràcter retroactiu des del gener del 2023. No obstant això, aquesta entitat, que es finança amb fons públics gairebé íntegrament, fa una proposta de pujada insuficient per a alguns grups professionals. CCOO està sol·licitant per a aquests grups (grups 2 i 3), que és on es concentra el gran nombre de la plantilla, un 6,5 de pujada salarial, que obeeix al 4 % pactat en l’últim AENC més la perduda del poder adquisitiu on el pactat en conveni es va quedar per sota dels IPC d’aquests anys.

L’entitat també ha rebutjat el pagament únic que CCOO demandava per la retroactivitat de l’any 2023. Retroactivitat que sí que van percebre aquestes categories més altes.

La pujada que CEAR va aplicar arbitràriament a alts càrrecs oscil·lava entre un 13,7 % i un 29,46 %, cosa que suposa que els llocs de màxima categoria i major salari han vist incrementada la seva nòmina des de desembre (gairebé la totalitat del sou anual d’un treballador o treballadora de les categories més inferiors i precàries).

Al març CCOO va acudir al SIMA (Servicio lnterconfederal de Mediación y Arbitraje), on es van sumar la resta de sindicats presents a CEAR, i va acordar l’obertura d’una taula de negociació de salaris. Negociacions que es troben estancades, com hem dit, per la negativa de CEAR a la pujada salarial plantejada per CCOO. Argumentant que és “inassumible” en termes de sostenibilitat econòmica. El que és «insostenible» és l’argument de l’entitat, ja que la pujada que va decidir aplicar CEAR el mes de desembre passat suposa un cost per a l’entitat de 570.000 euros anuals. Això només per a 30 persones.

Atesa la situació, el sindicat ha convocat per a demà, dia 5 de juny, una sèrie d’esmorzars reivindicatius a les portes de la Comissió Espanyola d’Ajuda al Refugiat en l’àmbit estatal de 12.30 h a 13.45 h.

A BARCELONA

Seu de CEAR C/ de la Junta de Comerç, 26, Ciutat Vella, 08011