CCOO de Catalunya denuncia nous impagaments a la plantilla de la residència Sophos Els Pallaresos

El sindicat demana al departament que en canviï els gestors, i que passi a ser pública

Des de CCOO volem denunciar que la plantilla de la residència Sophos Els Pallaresos torna a patir un any més per cobrar la paga d’estiu i la nòmina del mes de juny. Aquesta situació, que ja es va produïr l’estiu passat en aquest equipament –gestionat per Ignasi Aletà, vicepresident d’ACRA (Associació Catalana de Recursos Assistencials- suposa un malson per a les persones que hi treballen, i que no saben com fer front a les necessitats econòmiques de les seves famílies. També volem manifestar la nostra indignació davant la manca d’iniciativa del Departament de Drets Socials i Família.

Malgrat aquesta gravíssima situació, els professionals han seguit treballant al màxim nivell,  i l’atenció als usuaris no s’ha vist alterada. La plantilla s’ha manifestat davant la delegació del departament, que ja era coneixedora de la situació des de l’any passat.  Els demanem que es faci un canvi de gestió en una empresa prou solvent que pugui oferir millores i eines en l’atenció als usuaris. Sophos Gestió SL no solament presenta dificultats en el pagament puntual de les nòmines, sinó que des de l’any 2021 que va agafar la gestió també té dificultats en el manteniment de les instal·lacions, i la qualitat en l’atenció als usuaris  se n’ha ressentit.

La residència rep més del 80 % dels seus ingressos de places concertades, i no hauria de patir aquestes dificultats si no és per una mala gestió, com no l’havia patida abans des de la seva obertura l’any 2004. El centre, amb capacitat per a més de 180 places, actualment té tot una planta tancada, doncs Sophos Gestió SL no té prou capacitat per gestionar un equipament d’aquesta magnitud.

La província de Tarragona necessita de recursos per atendre les necessitats de la gent gran del seu territori. Per això, exigim que l’Administració incorpori un director per a la residència  i que iniciï un canvi de gestor, triant una empresa pública, en el menor temps possible, perquè el servei a les persones usuàries i els drets de la plantilla no es continuïn degradant.