CCOO de Catalunya condemna la greu repressió sindical a la UTE Sant Boi

Des de CCOO de Catalunya condemnem que la UTE SANT BOI, una de les empreses més importants actualment gestores del servei de transport públic de viatgers del Baix Llobregat (successora de l’antiga gestora OLIVERAS), continua atacant el dret a la llibertat sindical i a la mobilització de les persones treballadores.
Al fet deliberat de no reconèixer la legitimitat del comitè d’empresa, a la vulneració del dret de vaga reconeguda per la Inspecció de Treball i Seguretat Social durant les convocatòries de l’any 2023 i als múltiples expedients disciplinaris contra persones treballadores sindicades, ara s’hi afegeix l’acomiadament de dos companys que formen part del comitè d’empresa i del comitè de vaga, una vaga que porta convocada des del mes d’abril d’aquest any contra la precarització de les condicions laborals.
Atesa la gravetat de la situació, anunciem mobilitzacions contra la repressió sindical i de suport als sindicalistes acomiadats per la UTE SANT BOI, per als dies 15 i 16 de juliol.
Des de l’FSC de CCOO de Catalunya, condemnem la repressió sindical exercida per la UTE Sant Boi. Així mateix, exigim que l’AMB deixi d’eludir la seva responsabilitat com a ens licitador i que, davant l’evident vulneració de drets fonamentals que s’està produint al si d’un servei públic, prengui mesures contundents.