CCOO de Catalunya celebrem l’aprovació de l’increment salarial del 2024 a les administracions públiques, que hem liderat des del principi

CCOO de Catalunya valora positivament que avui, 25 de juny del 2024, el Consell de Ministres del Govern de l’Estat hagi donat llum verda al cobrament dels increments retributius de les treballadores i treballadors de les administracions públiques, acordats amb CCOO i UGT l’octubre del 2022.

Així, s’ha aprovat un reial decret llei que s’haurà de convalidar al Congrés dels Diputats i que incrementarà les nostres nòmines en un 2 % amb efectes retroactius des del mes de gener. S’hi haurà de sumar un 0,5 % més, també retroactiu, quan s’hagi comprovat que l’IPC harmonitzat dels anys 2022, 2023 i 2024 hagi superat, malauradament, els increments fixos acordats del 8 %.

El cobrament del 2 % es farà efectiu a les nòmines següents, en funció de cada administració, i el del 0,5 %, una vegada es publiqui oficialment l’IPC del 2024, ja al mes de gener del 2025.

D’aquesta manera, l’acord signat s’haurà complert salarialment, cosa que proporcionarà estabilitat en uns moments prou convulsos. Recordem que veníem d’un 2021 amb un increment brutal dels preus del 6,6 % i un minso increment salarial del 0,9 %, decidit unilateralment pel Govern. En aquestes condicions, i amb l’inici de la guerra a Ucraïna, els preus van continuar incrementant-se. A més, la situació política a Espanya ens situava en una possible pròrroga pressupostària el 2024, que hauria congelat les nostres retribucions.

Davant d’aquest panorama, les mobilitzacions convocades en solitari per CCOO a tot l’Estat el novembre del 2021 i el 14 de juliol del 2022 al Congrés dels Diputats van donar peu a una negociació i als fruits d’un acord que, si bé no aconseguiria guanyar poder adquisitiu, sí que limitaria les pèrdues en aquest marc d’incerteses polítiques i econòmiques, com s’ha acabat comprovant. Els resultats han estat molt diferents dels que vam tenir amb la crisi, o estafa, de la segona dècada d’aquest segle.

IPCPUJADA SALARIAL ACORDADA
20225,7 %3,5 %
20233,1 %3,5 %
20242,2 % (març) 2,7 % (previsió Banc d’Espanya)2,5 %
TOTAL INCREMENTAT11,92 % (amb la previsió)9,80 %

Aquests increments salarials no tenen en compte el trienni que totes les treballadores i treballadors de les administracions hauran consolidat en els tres anys de vigència de l’acord, que incrementen les retribucions com a mínim al voltant d’un 1 % addicional. Lògicament, també s’incrementen les retribucions amb altres conceptes individuals, com la productivitat en el personal d’administració i tècnic i laboral, el complement de direcció per objectius del personal sanitari i els estadis de promoció docent, així com altres complements individuals.