CCOO celebra el Dia de les Nacions Unides per a l’Administració Pública i reclama estabilitat política i un finançament suficient per als serveis públics

El 23 de juny és el Dia de les Nacions Unides per a l’Administració Pública, una jornada establerta per l’Assemblea General de les Nacions Unides el 20 de desembre del 2002, a través de la resolució 57/277. Per commemorar aquesta data i valorar els serveis públics, CCOO va celebrar ahir un acte amb més d’un centenar de delegats i delegades del sector.

Per a CCOO, com a sindicat de classe, sociopolític i feminista, la igualtat, especialment la de gènere, i la cohesió social i territorial són objectius prioritaris. En aquest sentit, CCOO reclama un nou model de drets socials de ciutadania, de caràcter universal, basat en la garantia de drets i la cobertura de necessitats al llarg de la vida. Aquest model ha de situar les persones i les comunitats com a subjectes actius i protagonistes de les seves vides.

Els serveis públics són l’eina essencial per a la defensa dels drets de ciutadania. Són la garantia d’una societat més igualitària, més democràtica i més sostenible, i un element fonamental en la redistribució de la riquesa. Uns serveis públics de qualitat requereixen d’unes plantilles estables, adaptades a les necessitats reals, i amb condicions de treball dignes. Per això, recuperar els estàndards de qualitat en l’ocupació, els salaris i la resta de condicions de treball són objectius prioritaris del sindicat.

A més, es necessiten plans d’ocupació específics per fer front a l’envelliment de les plantilles i afavorir la necessària transició generacional. CCOO aposta per posar fi a la taxa de reposició i adaptar les plantilles a les noves realitats i demandes. També promou la gestió directa, revertir les tendències mercantilitzadores i recuperar els serveis externalitzats per evitar que empreses privades i altres entitats facin negoci amb els serveis públics.

Tot això només serà possible si el finançament dels serveis públics és suficient. Espanya i Catalunya es troben per sota de la mitjana europea en despesa social i molt lluny dels estàndards recomanats per l’ONU. Per aquest motiu, reclamem una estabilitat política que permeti desenvolupar i finançar aquests reptes que afronten en aquests moments els serveis públics.

Llegeix el manifest complet: