‘Butlletí d’actualitat jurídica i sindical’, núm. 67 (juny del 2021)

Servei d’informació i documentació jurídica

Presentem un nou número del Butlletí d’Actualitat Jurídica i Sindical

Montse Arcos encapçala la secció Activitat del Gabinet Jurídic. El seu article analitza una important sentència judicial que obre la porta a millorar les indemnitzacions davant d’acomiadaments antijurídics. Aquesta secció inclou també el comentari de Guillem Bernat d’una resolució del TSJC sobre la qualificació d’un acomiadament sense causa durant la pandèmia i causat per aquesta, i el comentari de Jesús Martínez d’una sentència il·lustrativa sobre la modificació substancial de condicions de treball.

A la secció Eleccions sindicals, Climent Pujol reflexiona sobre les causes que s’esgrimeixen a fi de suspendre o paralitzar eleccions sindicals. La secció Estudis jurídics i sindicals inclou guies i informes sobre la pròrroga dels ERTO COVID-19 fins al 30 de setembre, la llei rider, salut laboral i teletreball (jornada organitzada per CCOO de Catalunya), igualtat retributiva i plans d’igualtat. També afegim l’informe de l’Enquesta d’opinions i actituds sociopolítiques de les afiliades i afiliats a CCOO de Catalunya, publicat en el context del 12è Congrés del sindicat.

@mandreswebccoo-cat@mandreswebccoo-cat La secció Jurisprudència dona notícia de dues sentències: la de l’Audiència Nacional que reconeix el dret de treballadores i treballadors de Nestlé a una prima pel seu esforç durant la pandèmia i una del TSJ de Canàries sobre dret de prestació familiar, en què s’aplica la perspectiva de gènere i d’infància per resoldre a favor de la família demandant.

Finalment, la secció Enllaços destaca el nou número de la revista Perspectiva, un monogràfic sobre corporativisme en el món del treball.

Et convidem a fer-nos arribar suggeriments i comentaris, així com a sol·licitar altes per rebre el Butlletí a l’adreça de correu electrònic: [email protected]