BSM signa un acord en contra de la majoria per la gestió de la Copa Amèrica que se celebrarà aquest estiu a Barcelona

BSM en la seva àrea de negoci del Port Olímpic gestiona el servei operatiu del port que dona resposta a les necessitats de les embarcacions i de la mateix instal·lació. El passat 8 de maig l’empresa va signar un acord amb un dels quatre sindicats amb representació a l’empresa per a la gestió de la Copa Amèrica que se celebrarà a l’agost, a Barcelona. Aquest acord modifica les condicions laborals en qüestió d’horaris i de vacances i estableix unes percepcions econòmiques de compensació manifestament insuficients. CCOO està rontundament en contra d’aquest acord perquè no recull la voluntat de la majoria de treballadors i treballadores.

Es tracta d’un conjunt de mesures que afectaran la vida de la plantillla del port  i que requereixen una compensació específica que retribueixi dignament la seva dedicació i professionalitat, tant en marineria com en la gestió administrativa. També ha de ser una oportunitat per resoldre conflictes de seguretat i organitzatius de manera estable.

Desde CCOO creiem que l’Ajuntament de Barcelona amb l’actual direcció de Collboni pretén obtenir un gran prestigi i ingressos econòmics a costa de les persones treballadores del Port Olímpic. S’han previst modificacions de condicions de treball, vacances, horaris i excessos de jornada, a més, tenim la certesa d’un increment exponencial d’activitat, tant en marineria com en gestió administrativa. Activitat que tensarà i estressarà la nostra capacitat de manera extraordinària. La resposta de l’empresa a les inquietuds de la plantilla sempre ha estat donar llargues.

Fa temps que estem denunciant que el procés d’integració de POBASA (anterior empresa que gestionava el port abans que BSM) es va fer incorrectament, encara que en el seu moment la plantilla el va acceptar, l’empresa ho va fer sense oferir la informació adequada, ningú no s’imaginava temps després que les funcions i les maneres de treballar canviarien de manera radical. El personal de marineria i de gestió de clients va veure incrementades les seves tasques i responsabilitats, a més de la implantació de perilloses qüestions de seguretat i prevenció de riscos, com ara treballar amb maniobres de pujar i baixar les embarcacions sense recurs preventiu o treballar una persona de marineria sola, a la nit. Ara, a més, es pretén retallar a algunes persones el dret a aparcar en el centre de treball.