L’increment salarial a la Generalitat, garantit al mes de març

Els treballadors i les treballadores de les administracions públiques tenen un increment salarial fix del 2,5 % aquest any 2023, al qual s’afegirà a l’octubre un 0,5 % retroactiu des del gener, si l’IPC no es redueix i un 0,5 % més si el PIB arriba al 2,1 %, fruit de l’acord de CCOO i UGT amb el Govern espanyol.

Aquest acord es va transmetre a Catalunya a la Mesa General del desembre, però la falta d’acord pels pressupostos va fer que no s’apliqués la pujada, al mes de gener, a les treballadores i treballadors de la Generalitat, tal com vam denunciar CCOO.

Ara que els pressupostos estan acordats, el nostre sindicat es va adreçar a Funció Pública per exigir la seva aplicació immediata mitjançant un decret llei. Malauradament, la resposta de Funció Pública és la següent:

“Amb relació a la vostra consulta sobre l’aplicació de l’increment retributiu en un 2,5 % des de l’1 de gener del 2023 a tot el personal, us fem avinent que atès que aquesta disposició es troba inclosa a l’avantprojecte de Llei de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2023 i la seva previsió d’aprovació al Parlament és durant el mes de març, la materialització d’aquest increment és previst que sigui incorporada a la nòmina del mateix mes de març del 2023, i així s’està treballant en el seu desenvolupament informàtic.”

Per descomptat, voldríem ja a les nostres butxaques un increment retributiu que ens pertany, i ara el Govern es compromet a fer-lo efectiu a la nòmina de març. Sense ser la millor de les notícies, n’és una de bona.

Gràcies al sindicalisme útil de CCOO, que es mobilitza per aconseguir força per negociar en bones condicions, les treballadores i treballadors aconseguim millores reals.