CCOO treballarà a la mesa de reindustrialització de NISSAN pel futur industrial i el manteniment de l’ocupació a les empreses proveïdores i subcontractistes que formen la cadena de valor

Reunió de representants de CCOO de les empreses proveïdores de NISSAN

Avui 11 d’agost les Federacions d’Indústria i de Construcció i Serveis de CCOO hem reunit als nostres representants dels treballadors i treballadores de les empreses proveïdores i subcontractades per NISSAN amb l’objectiu de valorar l’acord assolit la setmana passada entre NISSAN i el seu Comitè d’Empresa i, sobretot, definir l’estratègia a seguir en els propers mesos.

Els delegats i delegades de CCOO ens hem marcat un doble objectiu:

1. Garantir la participació dels treballadors i les treballadores de les empreses proveïdores de NISSAN en el procés de reindustrialització a través dels representants de CCOO a la mesa que es constituirà a tal efecte el proper mes de setembre i en la que hi participarà l’administració, NISSAN i els sindicats signants de l’acord, mantenint la unitat d’acció amb la resta de sindicats signants de l’acord.

2. Garantir l’ocupació fins al 31 de desembre del 2021 a les diferents empreses proveïdores de NISSAN mentre no és resolgui el futur industrial.
L’acord assolit entre la Direcció de NISSAN i els representants dels treballadors és un bon marc de referència per al conjunt de plantilles de les empreses proveïdores de NISSAN. En aquest sentit, CCOO treballarem a les diferents empreses proveïdores per tal que es mantingui l’ocupació mentre resolem a la mesa de reindustrialització els possibles projectes que es poden implantar i com afecten al conjunt de la cadena de valor/producció que actualment conforma la de NISSAN.

Des de CCOO gestionarem la pau social al conjunt de la cadena de valor de NISSAN els propers mesos en funció de com les empreses proveïdores, subcontractistes i la pròpia NISSAN respectin els objectius que ens hem marcat.

La solució és possible (ho ha de ser per tots i totes) i en aquest sentit l’acord signat és un bon punt de referència per al conjunt de treballadors i treballadores que conformen la cadena de valor: futur industrial, garantia d’ocupació i reestructuració no traumàtica.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 11 d’agost de 2020