La plantilla de Nissan ratifica l’acord assolit ahir amb la direcció de l’empresa

Aquest matí, s’ha reunit la plantilla de Nissan a la planta de Montcada per valorar el preacord assolit ahir amb l’empresa.

La plantilla ha donat suport majoritari al text del preacord.

S’ha valorat:
– Que l’acord de Nissan ha guanyat 17 mesos de producció mantenint l’ocupació.
– Que aquest temps permet treballar un projecte de reindustrialització en una taula tripartida amb els governs.
– Que la Comissió de Seguiment gestionarà els actius de l’empresa amb capacitat de codecisió, establint compromisos amb l’ocupació i les condicions laborals dels treballadors i treballadores a la futura empresa, amb garantia de manteniment mínim de 3 anys d’ocupació i aplicació del salari mínim de conveni sectorial de referència, més un 20 %.
– El pla d’indemnitzacions

– Per als treballadors i treballadores nascuts abans del 31 de desembre del 1966 es garanteix el 90 % del salari net fins als 62 anys amb la percepció de la retribució del Conveni especial de la Seguretat Social fins als 63 anys.
– Per als nascuts el 1967, el 85 % del salari net fins als 61 anys.
– Per als nascuts el 1968, el 80 % del salari net fins als 61 anys.
– Per als nascuts el 1969, el 75 % del salari net fins als 61 anys.
– Per a tots els col·lectius anteriors, es garantirà el pagament del Conveni especial de la Seguretat Social.
– Per als nascuts el 1970 en endavant, es garantirà una indemnització de 60 dies per any sense límit d’anualitats.
– Per als treballadors i treballadores que optin per la reindustrialització, aquests percebran l’equivalent a 50 dies d’indemnització sense límit d’anualitats i amb una percepció lineal de 750 euros per cada any d’antiguitat.

CCOO seguirà treballant en el repte de la reindustrialització per aconseguir inversions per mantenir el teixit industrial del sector al territori i protegir l’ocupació dels proveïdors. Considerem que és difícil, però possible, si seguim en la línia de mobilització de la plantilla i amb l’estratègia sindical i jurídica que han posat en escac l’empresa i el seu gabinet jurídic.

Barcelona, 6 d’agost de 2020