FOMENT, PIMEC, CCOO i UGT demanen al Govern que no tramiti el projecte de decret llei de cambres

Els agents socials més representatius de Catalunya consideren que aquest projecte de decret llei vulnera l’ordre jurídic existent i trastoca l’estabilitat i la utilitat de la concertació social, en un moment en què és més necessària que mai per respondre a les necessitats del nostre teixit productiu i de la ciutadania en general.

Foment del Treball PIMEC, CCOO i UGT manifesten la seva preocupació per la tramitació per la via d’urgència d’un projecte de decret llei que pretén regular la participació institucional i el finançament de les cambres oficials de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de Catalunya i del seu Consell General.

Les quatre institucions assenyalen que aquest projecte de decret llei amenaça la mateixa essència de la participació institucional, del diàleg social i de la concertació social a Catalunya i que, en cap cas, no es justifica el seu caràcter d’urgència.

El projecte de decret llei no troba encaix en el marc de l’Organització Internacional del Treball (OIT) ni en els usos i normes del diàleg social a Europa o a l’Estat. No tan sols atemptaria contra l’Estatut d’autonomia –tot usurpant els drets reconeguts a les organitzacions empresarials i sindicals–, sinó que entraria en conflicte directe amb l’esperit i la lletra del Decret llei 9/2020 del passat 24 de març.

Alhora Foment del Treball, PIMEC, CCOO i UGT no comparteixen de cap manera l’argument que l’adscripció administrativa de les cambres justifiqui la seva representativitat i participació institucional, quan es tracta d’entitats de dret públic, tutelades pel Govern.

Els agents socials més representatius de Catalunya han fet arribar aquestes consideracions per carta al president del la Generalitat, Quim Torra; al vicepresident i conseller d’Economia, Pere Aragonès; a la consellera d’Empresa i Coneixement, Maria Àngels Chacón, i al conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir El Homrani Lesfar. La carta l’han signada els presidents de Foment i Pimec, Josep Sánchez Llibre i Josep González, respectivament, i els secretaris generals de Catalunya de CCOO i d’UGT, Javier Pacheco i Camil Ros, respectivament.

1 d’agost de 2020

El comunicat conjunt en pdf en aquest enllaç