CCOO exigeix a Marelli Barcelona España garanties de viabilitat de futur per a les seves plantes

Els comitès han convocat una concentració aquest dijous, a les 12 h, a les portes de la fàbrica de Santa Margarida i els Monjos

Aquest dijous finalitza el període de consultes de l’ERO presentat per Marelli Barcelona España per acomiadar 59 persones, 32 al centre de la Zona Franca i 27 a la planta de Santa Margarida i els Monjos, arran de la decisió de Nissan d’abandonar l’activitat productiva de les plantes de Catalunya.

De moment no s’ha avançat cap a un acord en les negociacions de l’expedient, ja que l’empresa no ofereix garanties de viabilitat per a la resta de la plantilla no afectada per l’ERO. Davant d’aquesta situació, aquest dijous, 30 de juliol, a les 12 hores, els comitès de les dues plantes de Marelli han convocat les treballadores i treballadors a una concentració a les portes de la fàbrica de Santa Margarida (carrer de les Illes Balears, 5-7).

Entre els principals punts de desacord hi hauria les indemnitzacions per a les persones afectades per l’expedient i la negativa de l’empresa a garantir les mateixes condicions del possible acord d’ERO a la resta de la plantilla que continuarà, en cas de produir-se nous acomiadaments, malgrat que no en garanteix la seva viabilitat futura si finalment Nissan tanca.

CCOO d’Indústria exigeix garanties de viabilitat a la direcció de Marelli Barcelona España, ja que considera que si no anem cap a un tancament total, i que les condicions d’un possible acord es facin extensives a la resta de la plantilla.

En el marc de l’ERO, l’empresa també va plantejar que part de la plantilla passés a una nova empresa participada per Marelli i per un grup xinès, però aquest tema ha quedat aturat temporalment enmig de les negociacions de l’expedient.