CCOO valora positivament els acords sobre teletreball i desconnexió digitals signats a SEAT

CCOO d’Indústria de Catalunya valora positivament els acords sobre teletreball (Smart Work) i desconnexió digital que van signar divendres a la tarda les seccions sindicals de CCOO i UGT amb la direcció de SEAT. Uns acords molt importants en la situació actual i que poden servir d’exemple per a altres empreses.

Amb la situació de pandèmia de la COVID-19, un alt percentatge de la plantilla de personal tècnic de SEAT ha demanat poder fer teletreball. Per això, el sindicat ha vist la necessitat de regular-ho per evitar abusos i perquè sigui una eina de conciliació de la vida laboral i la familiar. Pel que fa a l’acord de desconnexió digital, aquest afectarà el conjunt de la plantilla de SEAT i regula les franges horàries en les quals l’empresa els pot fer arribar missatges de correu electrònic i l’obligatorietat o no de respondre per part de la plantilla, diferenciant clarament entre temps de treball i temps de desconnexió (temps personal).

L’acord sobre treball a distància recull la possibilitat de treballar des de casa dos dies per setmana i fa referència expressa a la futura llei de teletreball que s’està preparant el Govern per incorporar-hi, quan aquesta s’aprovi, tots els aspectes que millorin l’actual acord. Precisament, una de les matèries que ha suposat un major escull amb l’empresa és la compensació econòmica de les despeses en consumibles que puguin tenir les persones que s’acullin a aquesta modalitat de treball.

L’objectiu, a més de regular el teletreball, ha estat convertir-lo en una eina de conciliació, per això tindran preferència per acollir-s’hi les persones que es trobin en els supòsits que regulen els articles 37.4, 37.6 i 37.8 de l’Estatut dels treballadors. També garanteix els drets de representació de les organitzacions sindicals, com la millor manera de vetllar pels drets laborals de les persones que teletreballin.

El mateix acord preveu la seva revisió obligatòria a finals del primer trimestre del 2021 per intentar millorar els diferents aspectes recollits i la possibilitat de passar de dos a tres dies de teletreball, i permetre, alhora, una major flexibilitat horària i l’opció de fer jornades parcials de treball a distància.

En previsió dels possibles rebrots de la COVID-19 a la tornada de les vacances d’estiu, CCOO ha previst que durant el mes de setembre es pugui ser més flexible que el que recull l’acord, si la situació ho requereix, per protegir la salut de les persones que treballen a SEAT.