CCOO d’Indústria rebutja el nou ERO d’extincions que planteja Montajes Rus per acomiadar 240 persones

El sindicat demana un pla de transició que permeti minimitzar l’afectació sobre l’ocupació

La direcció de Montajes Rus, de Berga, ha comunicat avui al comitè d’empresa la presentació d’un nou ERO d’extincions per acomiadar 240 persones, en comptes de les 66 plantejades inicialment, com a conseqüència de la decisió d’Iberpotash de tancar definitivament l’explotació de la mina de Vilafruns.

CCOO d’Indústria rebutja l’expedient i exigeix a les direccions d’Iberpotash i de Montajes Rus un pla de transició per al tancament de l’explotació minera que permeti minimitzar l’afectació d’aquesta mesura sobre l’ocupació de les persones que treballen actualment a la mina de Vilafruns.

CCOO alerta que la decisió de tancar l’explotació d’un dia per l’altre suposa un cop dur per a l’ocupació a les comarques del Bages i del Berguedà, i adverteix que moltes empreses del territori en patiran indirectament les conseqüències. Per això demana a Iberpotash que reconsideri aquesta decisió i acabi d’aplicar el pla de transició per traslladar l’activitat productiva de la mina de Sallent a Súria.

CCOO lamenta aquesta decisió oportunista d’Iberpotash, després dels últims accidents mortals ocorreguts el mes de juny, i recorda que fa temps que el sindicat està denunciant la inseguretat existent i està demanant que es revisin i s’incrementin les mesures de seguretat a la mina.

Demà dimecres, 22 de juliol, CCOO ha convocat dues assemblees, a les 10 i a les 17 h, a l’Espai Cultural Fàbrica Vella (carrer del Camp de la Bota, 5, de Sallent), per informar els treballadors de Montajes Rus sobre la situació i analitzar les possibles opcions. El comitè d’empresa estarà disponible per atendre els mitjans, a les 11 hores, un cop finalitzada l’assemblea del matí.