CCOO anuncia mobilitzacions davant el bloqueig en la negociació del Conveni d’acció social de Catalunya

Per part de la patronal (La Confederació)

La Confederació (patronal del sector d’acció social) segueix en el seu paper de secundari en la negociació del Conveni d’acció social amb infants, joves, famílies i d’altres en situació de risc, sense permetre cap avenç en la regulació de les condicions de treball.

Abans de la crisi sanitària generada per la COVID-19, la situació laboral del conjunt de treballadors i treballadores era precària per la pèrdua de poder adquisitiu i per la manca de prevenció i protecció davant les agressions provocades pels usuaris i usuàries. L’esforç i dedicació dels professionals davant la pandèmia no ha servit perquè la patronal reconegués el paper fonamental que tenim els professionals del sector per garantir el dret d’atenció a les persones en risc d’exclusió.

Els treballadors i les treballadores d’acció social no es poden permetre una patronal amb complexes i que impedeix assolir acords laborals que posin fi a la precarietat i, alhora, recompensar retributivament el valor d’una tasca fonamental per als drets de ciutadania.

Per a CCOO no podem seguir tenint uns serveis socials sobrecarregats, externalitzats i privatitzats, que estan alimentant i engrandint un negoci opac i mercantilista, en mans d’empreses sense escrúpols que s’amaguen rere la denominació “sense ànim de lucre” i que treuen profit de les situacions de vulnerabilitat de determinats segments de la població a costa, també, d’explotar treballadors i treballadores.

Tot i les dificultats derivades de ser uns serveis essencials, sense possibilitats d’exercir el dret a vaga, i de les mesures de seguretat per la COVID-19, CCOO té previst de sortir al carrer per denunciar i reivindicar davant de les institucions polítiques del nostre país les mancances existents al sector d’acció social de Catalunya.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 15 de juliol de 2020