La plantilla de Nissan es manifestarà a Madrid pel futur de les plantes catalanes

Exigiran la derogació de l’article 51 de l’Estatut dels treballadors i la implicació del Govern per trobar una sortida davant el Congrés dels Diputats

Aquest dimecres, 15 de juliol, les treballadores i treballadors de Nissan portaran a Madrid la seva lluita pel futur de les plantes que la multinacional té a Catalunya i pel manteniment dels seus llocs de treball, i per exigir al Govern de l’Estat la derogació de l’article 51 de l’Estatut dels treballadors, per evitar que Nissan pugui aprovar l’expedient sense una autorització prèvia de l’Administració, i que s’impliqui per trobar una solució industrial.

Els comitès d’empresa han convocat una manifestació, que sortirà a les 11 hores des de la plaça de l’emperador Carles V, al costat de l’estació d’Atocha, i finalitzarà davant del Congrés dels Diputats, on faran sentir les seves reivindicacions. CCOO d’Indústria els acompanyarà en aquesta mobilització.

Els comitès de Nissan volen negociar un futur per a les plantes catalanes, però no ho faran amb l’amenaça de l’ERO sobre la taula. Per això han tornat a demanar a la direcció de Nissan que retiri l’expedient en la reunió que han mantingut avui amb la mediació del Departament de Treball. Els comitès reiteren que aquest expedient s’ha plantejat en frau de llei i reclamen el suport efectiu de l’Administració per recuperar l’autorització laboral dels ERO.

Els comitès de Nissan consideren imprescindible que es creï una mesa tripartida entre governs, empresa i sindicats, sense límits a la negociació, per trobar solucions industrials i assegurar la continuïtat de les plantes que Nissan té a Catalunya.