CCOO d’Indústria rebutja l’ERO d’extincions que planteja Montajes Rus

Fa uns moments que ha finalitzat la reunió amb la direcció de Montajes Rus, de Berga, en la qual l’empresa ha comunicat la presentació d’un ERO d’extincions per acomiadar 66 de les persones que té en plantilla. CCOO d’Indústria rebutja l’ERO, ja que considera que ara mateix no hi ha cap causa que justifiqui aquesta mesura, que suposa una provocació després dels últims accidents mortals ocorreguts a la mina de Vilafruns.

CCOO hem plantejat a la direcció de Montajes Rus que retiri l’ERO i apliqui un expedient temporal mentre Iberpotash no decideixi reprendre l’activitat a la mina de Sallent, que va quedar aturada després de l’últim accident mortal. Així mateix, CCOO insta les direccions de Montajes Rus i Iberpotash a implementar les mesures de seguretat a la mina de Vilafruns per reprendre l’activitat com més aviat millor i per garantir que les persones que hi treballen no corren cap risc.

Si en la propera reunió, prevista per a aquest dijous, la direcció de Montajes Rus no atén les reivindicacions del sindicat, no descartem iniciar mobilitzacions.

CCOO recorda que Montajes Rus és una de les principals subcontractes que operen a les mines d’Iberpotash de Súria i Sallent.