Vaga a Alliance Healthcare contra els acomiadaments i la persecució sindical de l’empresa

CCOO exigeix a la direcció que abandoni les pràctiques antisindicals i readmeti les persones acomiadades

La plantilla d’Alliance Healthcare inicia mobilitzacions als diferents centres de treball per denunciar l’actitud de l’empresa que ha acomiadat diversos treballadors i obstrueix la tasca dels seus representants sindicals. Els dies 3, 6, 7 i 8 de juliol s’han convocat 3 hores de vaga per torn a totes les plantes que la multinacional té a l’Estat, i el divendres, 3 de juliol, a les 11.45 h, es farà una concentració davant la planta de Polinyà (carrer del pintor Joan Miró, 0) per exigir a la multinacional la readmissió immediata de les persones acomiadades i que abandoni les pràctiques antisindicals.

Malgrat els beneficis econòmics que reparteix any rere any entre el seu accionariat, la multinacional va presentar un ERTO per causa major a l’inici de l’estat d’alarma, que CCOO va denunciar davant l’Audiència Nacional que no estava justificat. Després, en va presentar un altre per causes organitzatives i productives, que CCOO va tornar a denunciar per falta de justificació, ja que l’empresa realitza un servei essencial i la plantilla no ha deixat de treballar durant la pandèmia per fer arribar medicaments i productes sanitaris a les farmàcies i hospitals, i han teletreballat sempre que ha estat possible.

Quan CCOO va denunciar els ERTO, l’empresa va començar a perseguir els seus representants i a dur a terme diverses pràctiques antisindicals, com la vulneració del dret d’informació i consulta i l’obstrucció de la tasca de la representació sindical de la plantilla, a més d’amenaces de sanció. A banda, l’empresa ha fet setze acomiadaments disciplinaris per baix rendiment, sis dels quals de la planta de Polinyà i tots sis afiliats a CCOO. També ha modificat substancialment les condicions de la plantilla (canvis de torn i rebaixa dels incentius, sense avís previ).

Enllaç a la nota de premsa estatal de CCOO de Industria:

Barcelona, 2 de juliol de 2020