Demà nova concentració del personal del Centre Sanitari del Solsonès que continua reclamant diàleg i que li paguin tot el que li deuen

Demà dimecres, 1 de juliol, el personal del Centre Sanitari del Solsonès (CSS), convocat pel comitè d’empresa, continuarà la seva protesta. Després de dos concentracions aquest mes de juny, el personal sanitari del CSS no ha rebut cap resposta per part del Consell Comarcal de Solsonès, que és qui gestiona el centre.

CCOO observa que els dirigents del Consell Comarcal del Solsonès no tenen cap mena de voluntat negociadora i sí una intenció d’ignorar el problema, com si el fet d’ignorar-lo el fes desaparèixer. Per aquest motiu, el comitè ha convocat una nova concentració per negociar o intentar desencallar el conflicte que s’arrossega de fa temps.

Recordem que els treballadors i treballadores del CSS, des de l’any 2017, pateixen retallades salarials respecte de la resta de professionals sanitaris de Catalunya, concretament un 6,45 % menys que se suma al 5 % menys des del 2010. Fins ara se’ls ha ofert un increment parcial del 2018 i 2019 més un 25 % del deute reconegut dels objectius del 2017. El criteri del comitè d’empresa i dels treballadors i treballadores, però, és que volen que se’ls actualitzi el salari per no incrementar la desigualtat salarial respecte de la resta de treballadors i treballadores sanitàries de Catalunya.

Recordatori concentració
Dia: dimecres 1 de juliol de 2020
Hora: a les 13.45 h
Lloc: porta del Centre Sanitari del Solsonès [pl. de n’Antoni Guitart, 1, Solsona (Lleida)]