La Federació d’Educació de CCOO fa públiques les seves propostes per al curs 2020-2021

Un curs diferent en el qual cal garantir els drets a la salut i a l’educació i els drets laborals

El curs que s’iniciarà al setembre serà un curs absolutament transitori i diferent dels que hem tingut i dels que tindrem, arran la pandèmia del coronavirus. Des de CCOO hem elaborat un document que us adjuntem (https://www.ccoo.cat/pdf_documents/2020/educacio_propostes_curs_2020_2021.pdf) amb tres parts:
1. Diagnosi de les febleses del sistema educatiu previ a l’esclat de la pandèmia.
2. Objectius generals del nostre sindicat.
3. Propostes concretes en relació amb el nou curs.

Creiem que cal començar denunciant les mancances pressupostàries i de diàleg i negociació (entre d’altres) que ja arrossegava el nostre sistema educatiu per ser conscients de les necessitats de canvis en aquesta nova etapa tan diferent.

Pel que fa als objectius, CCOO definim tres grans eixos:
– Garantir el dret a l’educació de tothom, específicament l’alumnat més vulnerable. Considerem que aquest alumnat requereix, sempre que sigui possible, de la màxima presencialitat i de l’atenció individualitzada.
– Garantir la salut. Els centres educatius no poden ser “pol” de contagi, però sabem de la impossibilitat d’assolir el que ha de ser el nostre objectiu de contagi zero, ja que hem de garantir el dret a l’educació. Per aquest motiu, les nostres propostes han de buscar la minimització dels riscos amb l’aplicació de totes les mesures preventives tant per riscos psicosocials com de seguretat, la protecció del personal vulnerable, i la promoció dels hàbits de protecció.
– Garantir els drets laborals de les treballadores del conjunt del sistema educatiu i, per sobre de tot, el manteniment dels llocs de treball. Haurem de lluitar contra el corporativisme que es pot fer més present segons esdevingui la situació sanitària.

Aquests drets no es poden prioritzar. Tots tres s’han de defensar conjuntament i s’han de poder garantir alhora.

Finalment, presentem una bateria de propostes concretes per tots els sectors educatius amb l’objectiu de fer realitat aquests tres objectius. Cal que els diferents departaments del Govern i les patronals renunciïn a la unilateralitat i la improvisació, i engeguin un procés de negociació que permeti una educació amb els mínims riscos sanitaris i el màxim d’igualtat i respecte per a tot l’alumnat i totes les treballadores dels diferents sectors.

RODA DE PREMSA

Fins ara, el Departament d’Educació continua difonent la idea d’una presentació imminent d’instruccions d’inici de curs, sense cap negociació real al darrere. Per presentar les propostes de CCOO i marcar el nostre posicionament en relació amb les possibles instruccions del Departament, convoquem una roda de premsa presencial i virtual, el proper dimecres 1 de juliol, a les 11 del matí a la sala de premsa de la seu de CCOO a Barcelona (Via Laietana 16, 5ª planta). Els mitjans de comunicació que vulguin participar per vídeoconferència es poden connectar al següent enllaç MEET https://meet.google.com/jrs-vthr-kbh.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 26 de juny de 2020