CCOO ha presentat les propostes per un pla de xoc sectorial per la reactivació econòmica i social per al diàleg social a Catalunya davant l’impacte de la COVID-19

La prioritat és la protecció de les persones i recuperar l’activitat econòmica

Amb la crisi de la COVID-19 hem vist les febleses de la nostra economia i dels sistemes de protecció de la salut i de protecció social. També s’han fet paleses les limitacions de la tecnologia i la ciència. Ens hem sentit vulnerables. Hem tornat a veure que el treball és imprescindible per al manteniment de la vida i hem constatat que algunes de les feines més mal pagades, majoritàriament feminitzades, eren les insubstituïbles.

CCOO de Catalunya contribueix a la reconstrucció social i econòmica de Catalunya concretant mesures de reactivació que responguin a les necessitats de les persones i per a la millora de la cohesió social, la creació d’ocupació i l’augment de la seva qualitat, i que equilibrin el teixit productiu.

Per això ha presentat unes propostes per a un pla de xoc en quatres eixos per la reactivació econòmica i social del país: treballs essencials i atenció a les persones; infraestructures i model de mobilitat; sectors industrials i de la construcció, i sector turístic.

La prioritat de CCOO és la protecció de les persones, la preservació de la salut i la vida, i alhora que es recuperi l’activitat econòmica amb la reorientació del model productiu en un nou horitzó de governança democràtica global.

CCOO considera imprescindible que les polítiques s’acordin en el Consell del Diàleg Social de Catalunya. Cal construir un acord polític, institucional i social. La situació és prou greu com perquè s’imposi la responsabilitat i la cultura d’entesa i d’acords que tradicionalment hem desenvolupat els agents socials, i que han contribuït al desenvolupament social i democràtic de Catalunya. No és moment de confrontacions ni de posicions electoralistes, cal sortir d’aquesta crisi.

Cal sortir endavant, cap a una economia verda, un estat del benestar sòlid i una democràcia plena. Seria un error intentar tornar al passat, a un model econòmic que ha causat desigualtat i pobresa. El treball digne és el factor clau per impulsar un model productiu equilibrat i innovador.

El document es pot consultar a Internet: https://www.ccoo.cat/pdf_documents/2020/pladexoc.pdf

També podeu veure el vídeo de la roda de premsa del dimarts 23 de juny del 2020 (amb intervencions de Cristina Torre, secretària d’Acció Sindical, Javier Pacheco, secretari general, o Ramón González, secretari general de la Federació de Serveis, de CCOO de Catalunya).

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 23 de juny de 2020