La Federació de Sanitat de CCOO lamenta que el Govern no ha escoltat la veu dels professionals

Davant la publicació del Decret llei 24/2020, de 16 de juny, respecte de les gratificacions al personal de sanitat i de residències

Malgrat les protestes de tot el personal sanitari exigint una gratificació lineal pel sobreesforç durant els mesos d’assistència per la COVID-19, un cop més, el Govern de la Generalitat no les escolta, i ha publicat un decret, de manera unilateral, sense criteris objectius, que ha servit per desunir més al personal.

Des de la Federació de Sanitat de CCOO considerem que tothom ha fet un sobreesforç davant la COVID-19, i és per això que tothom es mereix el mateix tracte.

Novament reiterem la necessitat de gratificar per igual a tots els col·lectius dels serveis essencials amb un sobreesforç i exposició equiparable, tant al personal de sanitat pública, concertada, privada, com dels serveis sociosanitaris,  residències, personal de neteja, transport sanitari, de seguretat, serveis socials…

La pandèmia ha posat en evidència la necessitat d’un increment pressupostari del sector de la salut, per evitar la manca d’equips de protecció individual, d’infraestructures, equipaments, de professionals… que hem patit els darrers mesos.

Tampoc entenem com seguim en una Taula de Diàleg Social buida de contingut, i que ara ha perdut una oportunitat perfecta per  negociar una gratificació equitativa per als que han lluitat a primera línia durant aquesta pandèmia del coronavirus.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 19 de juny de 2020