CCOO denúncia que el Govern pretén fer un simulacre, sense voluntat de negociació real amb la representació de les treballadores i els treballadors, i abandona la reunió de la Mesa General del 15 de juny del 2020

Mesa General de la Funció Pública del 15 de juny del 2020

CCOO denunciem la manca total de voluntat negociadora del Govern amb els representants legítims de les treballadores i els treballadors de la Generalitat.

Aquesta tarda estava convocada una reunió de la Mesa General de Negociació a les 18 h. Convocatòria decidida (dia, hora i ordre del dia) de manera unilateral per Funció Pública. El primer punt de l’ordre del dia era: “Negociació de les gratificacions extraordinàries amb motiu de la pandèmia COVID-19”. De fet, ja fa una setmana que el Govern havia anunciat, via premsa i xarxes socials, la seva “decisió” en aquest sentit, pendent de ser “ratificada” en la reunió del Govern del 16 de juny.

Un cop fet aquest “anunci”, que no és sinó una mostra més de propaganda política, ens van enviar als sindicats de la Mesa General la convocatòria de reunió, per simular una negociació que no tenien previst fer en tant que ja havien anunciat el contingut de l’acord de Govern dos dies abans. CCOO estàvem en desacord amb el que coneixíem per la premsa, però aspiràvem a crear l’escenari per a una negociació real.

CCOO hem assistit a la reunió per exigir aquesta negociació, i per demanar (d’entrada) la concreció de la proposta de Govern per escrit, per poder-la valorar i estudiar, donant-nos uns dies de marge per buscar possibles propostes alternatives que permetessin arribar a un consens satisfactori per a ambdues parts. I hem proposat autoconvocar-nos per una nova reunió, peguntant prèviament si estaven disposats a escoltar, llegir, valorar, estudiar, propostes alternatives.

La resposta a tot plegat ha estat la que ens temíem des dels anuncis previs de la passada setmana: el Govern de la Generalitat només volia representar un simulacre de negociació per la seva autopropaganda. Com tantes vegades. Com fa tant temps.

El menyspreu a les treballadores i els treballadors de la Generalitat arriba fins al punt que el Govern, que diu pretendre retribuir econòmicament alguns col·lectius, no pensa posar “ni un duro”. Pensa pagar amb els diners de totes les empleades i els empleats de la Generalitat els fons addicionals. Així no anem bé.

Constatada la manca de voluntat real del Govern de fer una vertadera negociació, CCOO hem marxat de la reunió per no fer el joc al simulacre a què ens havien convidat. Està clar que el Govern ja ha pres les seves decisions de manera unilateral tal com ja s’ha anat informant a la premsa els darrers dies

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 15 de juny de 2020

INFORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA

Us annexem, a continuació, la proposta que hem presentat per escrit durant la reunió de la Mesa General:

POSICIONAMENT DE CCOO – Reunió Mesa General 15 de juny de 2020 – Punt 1 de l’ordre del dia:

1. Negociació de les gratificacions extraordinàries amb motiu de la pandèmia COVID-19.

Intervenció de CCOO (presentada per escrit per annexar a l’acta)

1. CCOO preguntem al Govern (representat en aquesta Mesa pel conseller de polítiques digitals i la secretaria i la direcció general de funció pública) si tenen voluntat real de negociar amb els sindicats les seves propostes

2. CCOO preguntem al Govern, en conseqüència, si estan disposats a estudiar propostes alternatives a la seva que presentem la representació legal de les empleades i els empleats públics de la Generalitat

3. CCOO demanem la proposta del govern per escrit. Detallada: imports, sistema de baremació, col·lectius destinataris, justificació. Demanem també conèixer de quines partides pressupostàries es preveu detreure aquestes quantitats. Per ara només coneixem declaracions genèriques a la premsa

4. CCOO demanem un marge de temps suficient per estudiar i valorar la proposta del govern, per separat cada un dels sindicats i posteriorment de manera conjunta els 3 sindicats de la mesa general.

5. CCOO proposem fixar data per una propera reunió, oferint la possibilitat d’enviar, si escau, propostes dels sindicats (única o diverses) amb una antelació de 24 o 48h de marge perquè el govern pugui estudiar-la/estudiar-les abans de la següent reunió. Negociar és això!

6. Tot i això, CCOO manifesta que si el govern té voluntat de retribuir econòmicament les treballadores i els treballadors que han estat en primera línia durant la fase més dura de la pandèmia (és el que interpretem de les declaracions a la premsa de diferents membres del govern) ha d’entendre que es tracta de col•lectius diversos, de l’àmbit públic i privat, afectats per diferents convenis col•lectius i acords de condicions de treball, de molts sectors econòmics. Per tant, CCOO emplaça el govern a fer la seva proposta a la mesa del diàleg social recentment constituïda, on tots els actors i agents podran participar.

7. CCOO aprofita per recordar que l’objectiu dels fons addicionals dels anys 2019 i 2020, pendents encara de distribuir, segueix sent la recuperació salarial per a totes les persones afectades per les retallades

CCOO – 15 de juny de 2020