La plantilla de Condialiment es mobilitza contra el tancament de l’escorxador municipal de Mercabarna

La decisió de tancar l’escorxador municipal de Mercabarna ha posat la plantilla de Condialiment en clau de lluita en defensa dels seus llocs de treball. El comitè d’empresa ha convocat una concentració el proper dimecres, 17 de juny, a les 10 h, a la plaça de Sant Jaume, davant de l’Ajuntament de Barcelona, per manifestar el rebuig a la seva decisió, com a principal accionista de Mercabarna. CCOO d’Indústria de Catalunya dona suport a la mobilització i acompanyarà les treballadores i treballadors de Condialiment en aquesta acció de protesta.

El passat 26 de maig, amb una visió purament mercantil, l’Ajuntament de Barcelona va decidir tancar l’escorxador municipal de Mercabarna, que opera des de l’any 1979, quan finalitzi l’actual contracte a finals de setembre, amb la qual cosa deixarà sense feina les 124 persones que hi treballen actualment.

CCOO d’Indústria de Catalunya recorda que ja va denunciar Mercabarna per la cessió il·legal d’aquests treballadors, que fins l’any 2019 havien treballat a l’escorxador municipal com a falsos autònoms. Encara no ha passat ni un any des que se’ls va reconèixer com a treballadors adscrits al règim general de la Seguretat Social, i la decisió de l’Ajuntament els deixa ara davant un futur incert i sense feina.

Per tot això, CCOO rebutja la decisió de tancament, que contradiu la defensa del que és públic i no es conseqüent amb el discurs que manifesta públicament el consistori. A més, la defensa de la indústria com a motor de l’economia de la ciutat de Barcelona és imprescindible. Per tant, CCOO demana a l’Ajuntament una solució de continuïtat per a l’activitat i els llocs de treball.