CCOO i UGT de Catalunya es reuneixen amb la direcció del PDeCAT per tractar les matèries sobre la reforma laboral i la situació política actual

El PDeCAT està obert a tractar la negociació de la convalidació d’un decret llei sobre les matèries acordades en la mesa del diàleg social entre Govern i sindicats, sempre que el Govern prengui la iniciativa

El 14 de març es van reunir les direccions de CCOO, UGT i PDeCAT (Partit Demòcrata Europeu Català), amb la participació de Javier Pacheco, secretari general, i Cristina Torre, secretària d’Acció Sindical, per part de CCOO; Camil Ros, secretari general, i Núria Gilgado, secretària de Política Sindical, per part d’UGT, i David Bonvehí, president, i els diputats Carles Campuzano i Ferran Bel per part del PDeCAT.

A la reunió es va comentar la situació política davant dels propers comicis electorals, tant generals com municipals i europeus i la necessària reconducció política de l’activitat institucional a Catalunya per fer front als reptes socials, econòmics i laborals que té el país. També de la importància de reforçar el paper de les institucions catalanes i la necessitat que aquestes desenvolupin la seva funció, coincidint que, en els últims mesos, la seva activitat no ha complert amb les necessitats del país.

S’ha abordat concretament la situació de les matèries sobre la reforma de l’Estatut dels treballadors que s’han negociat a la mesa del diàleg social i en l’àmbit del Congrés dels Diputats; la negociació que el Govern central no ha volgut, fins ara, que és portar a tramitació parlamentària, mitjançant un decret-llei, que convalidi ni el Congrés abans de la seva dissolució ni la Diputació Permanent en l’actualitat.

En aquest sentit hem valorat el que significa, com a pèrdua d’oportunitat de corregir les mesures més importants que agreugen la situació d’un mercat de treball molt precaritzat, no tancar la legislatura amb un acord en aquestes matèries.

El PDeCAT ha manifestat la seva voluntat de trobar consensos en aquests aspectes sempre que el Govern de Pedro Sánchez prengui la iniciativa.

CCOO i UGT  denunciem la necessitat de consens polític per revertir els aspectes de les reformes laborals, que s’han demostrat injustos i inútils per al mercat de treball i les condicions de vida de la gent treballadora, així com la pèrdua de competitivitat de les empreses. Reclamem al Govern de Pedro Sánchez que no es pot tancar la legislatura sense complir amb el compromís del seu partit amb els treballadors i treballadores i amb els sindicats en la mesa del diàleg social.

Exigim a la resta de forces polítiques que se sumin als consensos que els agents socials hem impulsat amb les patronals als acords de negociació col·lectiva com l’AENC (Acuerdo para el Empleo y la Negociación Colectiva) de caràcter estatal i AIC (Acord interprofessional de Catalunya) a Catalunya.

La reunió amb PDeCAT demostra que si hi ha voluntat política el Govern està a temps d’aprovar un decret llei que convalidi la Diputació Permanent en els diferents consells de ministres que manquen abans de les eleccions generals. CCOO i UGT exigim que ho faci pel compliment dels compromisos amb la societat i el diàleg social.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 15 de març de 2019