Desconvocada la vaga a l’empresa Germark, S.A. de Cornellà de Llobregat

Acord per aplicar increments salarials

El Comitè de Vaga de Germark S.A. (empresa del sector de gràfiques de Cornellà de Llobregat amb 120 treballadors/es) va poder desconvocar ahir la vaga de 2 dies que tenia convocada per als 13 i 14 de març.

A les poques hores de començar la vaga, la direcció, veient el seguiment total que la vaga tenia en els departaments de producció, va accedir a negociar els temes que van portar al comitè d’empresa, amb totalitat de CCOO, a convocar la vaga.

Es va assolir un acord entre la direcció, el Comitè de Vaga i els assessors de CCOO, que va ser acceptat per unanimitat de l’assemblea de treballadors i treballadores.

Aquest acord consisteix a aplicar l’increment de conveni de l’any 2018 (que l’empresa no havia aplicat), el compromís d’aplicar també l’increment que es pacti en el conveni del 2019 si l’empresa té bons resultats econòmics, així com el manteniment del complement en cas de baixa mèdica tal com s’aplica ara (i que l’empresa volia deixar d’aplicar), i el manteniment d’un dia addicional de descans cada 20 dies treballats en torn de nit.

Per la seva part, la plantilla es compromet a mantenir els acords de prolongació de jornada per necessitats de la producció.

Aquest acord es ratificarà properament en l’acte de conciliació al Tribunal Laboral de Catalunya.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 15 de març de 2019